/КРОСС/'Случаи като този заради сметка от 8 лева клиент на "Топлофикация" да трябва да плати 1000 или повече лева, това е в резултат от некоректното поведение на самата "Топлофикация", която вместо да уведоми абоната за дадената дължима сметка за по-лесно решава да заведе дело, по което в крайна сметка заради различните юристконсулски разходи, разходи на съда и така нататък, сумата наистина става около 1000 лева." Това каза в сутрешния блок на БТВ „Тази сутрин" Мая Манолова, национален омбудсман на България.
"Другият проблем е лошата информационна система на "Топлофикация", защото когато един абонат отиде да се осведоми какви пари дължи, ако примерно иска да си продаде апартамента и съответно иска да изчисти всички свои задължения, ако абонатът отиде в "Топлофикация" на него му се съобщават само текущите сметки, а евентуални суми от юристконсулстко възнаграждение и други разходи не се съобщават. Съответно се получават случаи като този, който съобщихте във вашия материал, където човекът иска да продаде апартамента си и се оказва, че не е изчистил всичките си задължения към "Топлофикация", каза Мая Манолова.
"Един от основните проблеми хората да биват задължавани да плащат суми на "Топлофикация" дори и да не ползват по никакъв начин услугите й, това е възможно, тъй като и до ден днешен не са отменени текстовете в закона за така наречената „такса мощност". Това, което трябва да се направи е да се променят законите в тази връзка. Това, което аз смята да направя ката омбудсман е да организирам една широка дискусия по темата с участието на правителството, парламента, КЕВР, общините, неправителствените организации, за сериозно обсъждане на проблема с "Топлофикация" и този проблем да бъде разрешен веднъж завинаги", каза Манолова.