/КРОСС/ Повече от 40 % от хората пазаруват поне веднъж месечно по интернет, сочи проучване на един от най-големите картови оператори. Най-силни за онлайн търговията са месеците ноември и март, които предхождат големите празници.
Мъжете най-често купуват по интернет техника, а жените - дрехи и обувки, коментира Красимира Райчева, която ръководи една от най-големите картови компании в България. Потребителите предпочитат да пазаруват от български сайтове.
Най-привлекателното е наличието на възможност за безплатна доставка. 63 процента отговарят, че безплатната доставка трябва задължително да присъства в даден сайт и съответно наличието на повече и различни категории продукти в рамките на един сайт около 60 процента.
Докато покупките на каса най-често се извършват в обедната почивка:
В часовете, когато хората пътуват към работа, все повече и повече се забелязва растеж на онлайн пазаруването, тоест хората все повече и повече използват това време, докато пътуват, да извършват онлайн търговия.
Средната стойност на една онлайн покупка в България е 36-37 евро . С всяка година стойността й намалява, което означава, че все повече хора правят чести и малки транзакции по интернет.