Основателите на компания за 100 млн. долара не ползват имейли
Секция: СВЯТ
26 Декември 2015 19:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Основателите на компания за 100 млн. долара не ползват имейли

/КРОСС/Когато управлява компания на стойност 100 млн. долара, хората искат да говорят с теб. Основателите на Life is Good, базирана в Ню Инглънд компания за облекло, която е известна най-вече с тениските си с оптимистични надписи, знаят това от личен опит. Четиридесет и седем годишният Джон Джейкъбс и неговият брат Бърт Джейкъбс (50 г.) започват да продават тениски на улицата през 1989 г., а впоследствие основават Life is Good през 1994 г. От тогава досега броят на служителите се е увеличил до около 250, а компанията се оценява на над 100 млн. долара. С този ръст идва и значително увеличение на обема на дигиталната комуникация, която са принудени да пресяват всеки ден. "Времето, което отделяхме ежедневно в чистене на електронните ни пощи, бе плашещo. Вечер си лягахме с чувство на вина, защото не можехме да продължаваме напред. Колкото повече имейли изпращахме, толкова повече се връщаха," пишат двамата брата в своята книга, която носи същото заглавие като името на компанията им. Вижте още: Този човек бе изгонен от училище, сега има бизнес за 22 млрд. Отначалото решават да направят компромис и отговарят на имейли само в сряда. "Това обаче не ни помагаше особено, защото трябваше да се справяме със същото количество имейли," обяснява Джон пред Business Insider. И така те решават да предприемат по-радикален ход. "Нещата се влошаваха все повече, затова си казахме: 'Какво ще стане, ако спрем да използваме напълно електронна поща?' и решихме да рискуваме", казва Джордж. В книгата си те пишат, че в деня, в който решили да се откажат от електронните си пощи, излезли от офиса и се почувствали свободни. "Питахме се дали хората ще се разстроят или пък дали имейл полицията няма да дойде и да ни арестува, но това така и не се случи," пишат двамата братя. Джон споделя пред Business Insider, че в момента те делегират всички технически неща, в това число и електронната поща, така че да могат да се концентрират върху креативната страна на бизнеса, където е тяхната сила. На всеки две седмици техният екип им представя накратко само най-важните неща, които трябва да знаят, което според двамата братя е не само ефективно, но и освобождаващо. Джон споделя, че този ход се оказва наистина добър както за тях, така и за компанията, защото им осигурява допълнително време и умствен капацитет, за да се концентрират върху по-големи проекти. "Това ни позволява да отделяме повече време за въпроси от по-високо ниво, загадки или проекти и да бъдем много по-изобретателни, защото имаме повече умствена свобода," казва той. В книгата си братята споделят, че продуктивността им нараства, а контактите се приспособяват бързо към новата реалност. Братята в момента могат да бъдат открити директно на телефона. "Според нас хората избягват да те занимават толкова много по телефона с маловажни неща, отколкото по имейл," казва Джон. Той признава, че електронната поща може да е страхотен инструмент за хора, които го използват мъдро и че отказът изцяло от електронна поща не е опция за всеки. Според него обаче хората трябва внимателно да преосмислят навиците си по отношение на електронната поща и да помислят как могат да ги променят, за да бъдат по-ефективни. "Много хора използва електронната поща погрешно, отделят й прекалено много време и разчистването на пощенската им кутия се превръща в индикатор за това дали е бил успешен денят им," казва Джон. "Хората би трябвало да опростяват живота си и да направят сериозни промени по отношение на количеството имейли, с които се занимават ежедневно."