20 млн. евро за реклама на сирене, месо и плодове извън ЕС
Секция: ИКОНОМИКА
28 Декември 2015 12:29
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
20 млн. евро за реклама на сирене, месо и плодове извън ЕС

/КРОСС/ Български сдружения в земеделието са защитили четири програми за реклама на родни продуктите в страни извън Европейския съюз. Общият им бюджет е над 20 млн. евро, като рекламите, които стартират догодина, ще се прилагат в продължение на три поредни години и ще се финансират от ЕС. Това стана ясно от годишния отчет на аграрния министър Десислава Танева.

Чрез първата промоционална програма ще се рекламират българско бяло саламурено сирене и кашкавал. Проектът, наречен „Качествено европейско сирене", е защитен от Асоциацията на млекопреработвателите в България и е насочен към пазарите на Обединените арабски емирства, Азербайджан и Казахстан, където ще се разгърнат кампании за близо 5 млн. евро. Освен директна реклама браншът ще има възможност да представя продуктите си в търговските вериги в тези страни, а също и да участва в специализирани изложения.
Асоциацията за развъждане на българска млечна порода овце защити друга рекламна кампания - „Разнообразие от вкусове". Чрез нея догодина трябва да се рекламират българско овче месо и сирене в Обединените арабски емирства, Казахстан и Йордания. Бюджетът й е 4,45 млн. евро.
За първи път сред одобрените програми попада и проект за биологично производство. Асоциация "Биопродукти" е спечелила финансиране от 4,57 млн. евро за реклама на пресни и преработени плодове и зеленчуци, ядки и биовино. Тя ще се осъществява в Германия, Австрия, Швеция и Дания.
Еврофинансиране получи и един съвместен проект между българска и гръцка организация. Става дума за промоция на пресни череши, която трябва да се осъществява в Швеция, Финландия и Германия. Одобреният бюджет е 4,17 млн. евро, а спечелилите организации са българският Съюз на градинарите и гръцка група земеделски кооперативи начело с "АСОП Епископис".
Наред с това ще тече и промоционална кампания на български вина на пазара на САЩ, Япония и Китай с бюджет от 3,6 млн. евро.