Фактурите на EVN за демекври по-ниски от предходната година
Секция: ИКОНОМИКА
13 Януари 2016 10:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Фактурите на EVN за демекври по-ниски от предходната година

/КРОСС/Средната стойност на фактурите за топлинна енергия на битовите клиенти на EVN България Топлофикация в Пловдив през декември 2015 г. е с 10,54% по-ниска спрямо година по-рано. Данните сочат, че средната стойност на фактурите в Пловдив за декември 2015 г е 64,1 лв. (с ДДС), което е със 7,55 лв. или с 10,54% по-малко спрямо година по-рано през декември 2014 г., когато тя е била 71,65 лв. (с ДДС).

Стойностите на фактурите по отделните групи клиенти за декември 2015 г. са както следва:
• 80,83% от клиентите имат фактури със стойност до 100 лв. (с ДДС)
• 17,14% от клиентите имат фактури със стойност от 100 лв. до 200 лв. (с ДДС)
• 2,03% от клиентите имат фактури със стойност над 200 лв. (с ДДС).

Има разлика и в средната месечна температура за двата месеца, която оказва директно влияние върху консумацията. За декември 2015 г. в Пловдив тя е била +6,5 °C, a година по-рано - през декември 2014 г. средната температура е била +5,6 °C. За сравнение средната стойност на фактурите за ноември 2015 г. е била 38,93 лв. (с ДДС), а средната месечна температура е била +12,4 °C.

От 1 октомври 2015 г., съгласно решение на КЕВР, цената на един мегаватчас топлинна енергия за клиентите на дружеството в Пловдив е 82,62 лв. (с ДДС). През месец декември 2014 г. определената цена е била 90,74 лв. (с ДДС).

EVN България Топлофикация напомня, че за избягване на непредвидими изравнителни сметки в края на сезона клиентите е препоръчително да преминат от сезонен към месечен или дистанционен отчет на уредите за дялово разпределение по отоплителните тела. Към момента над 79% от всички клиенти на компанията в Пловдив вече използват предимствата на дистанционния или месечния отчет за сметка на сезонния. При дистанционния или месечния визуален отчет клиентите заплащат всеки месец своето реално потребление. По този начин те не зависят от наличието на евентуална разлика в консумацията им от предходния сезон, както е при сезонния отчет, при който отчитането е само 2 пъти в годината (в началото и в края на отоплителния сезон).

Решението за избор или промяна на начина на отчитане се взима на Общо събрание на етажната собственост в сградата, ползваща съответната абонатна станция. Решението се представя в обслужващата ФДР (фирма за дялово разпределение) или в EVN Офис.