Росавиация: Фрагментите от ракетата опровергават версията на Холандия за МН17
Секция: Русия
14 Януари 2016 11:52
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Росавиация: Фрагментите от ракетата опровергават версията на Холандия за МН17

/КРОСС/ Външният вид на открития фрагмент от корпуса на третия отсек на ракетата, за която се предполага, че е свалила малайзийския Boeing, не съвпада с отломките на ракетата 9М38, се казва в писмо на представителя на Росавиация Олег Сторчевой до председателя на комисията на Съвета за сигурност на Холандия, разследващ катастрофата, Тибе Юстра, публикувано в четвъртък, предаде РИА Новости.

На 13 октомври Съветът за сигурност на Холандия представи резултатите от разследването на катастрофата на малайзийския Boeing 777. В доклада се отбелязва, че катастрофата на самолета е била предизвикана от взрив в левия борд от бойна част тип 9N314M, установена на ракета от серия 9М38, изстреляна от система „Бук“.

При това в коментарите към руските забележки се уточнява, че може да става дума както за ракета 9М38, която фигурира в изводите на концерна „Алмаз-Антей“ (производител на системите „Бук“) за катастрофата на МН17, така и за по-късна модификация – 9М38М1.

„Новият важен факт се заключава в това, че външният вид на открития на мястото на произшествието фрагмент от корпуса не съответства на външния вид на фрагментите на корпуса, които се образуват при взрив на бойна част на ракета от серия 9М38 (9М38М1)“, се казва в писмото.

Сторчевой припомни, че през август 2015 г. Съветът за сигурност на Холандия е представил снимки на пет части от ракетата, предварително отнесена към серия 9М38 от ЗРК „Бук“, включително и фрагмента от корпуса на третия отсек.

След това руските специалисти проведоха изпитания на бойната част на 9Н314М в състава на ракета от серия 9М38М1, притежаваща идентичен с ракета от серия 9М38 корпус на третия отсек в съответствие с условията, при които е бил поразен самолета, и които били преведени в доклада.

По време на експеримента след взрива на бойната част третият и четвъртият отсек на ракетата се разрушили на големи фрагменти с неопределена форма, а върху тях се запазили данните за серийния номер на ракетата.

„По този начин, запазването и отсъствието на следи от деформация от взрива на корпуса на третия отсек, за който се твърди, че е открит в близост до отломките на Боинг-777, показва, че най-вероятно не принадлежи на ракетата, чието въздействие е довело да катастрофата на самолета“, заяви представителят на Росавиация.

Пътническият самолет Boeing 777 на компанията Malaysia Airlines, пътуващ от Амстердам до Куала Лумпур, се разби на 17 юли 2014 г. в Донецка област. В катастрофата загинаха всички 298 пътници. Киев обвини опълченците за катастрофата, но те заявиха, че не разполагат със средства, които биха позволили свалянето на самолет на такава височина.