Славните дни на пазара на смартфони са към края си, сочи проучване
Секция: Технологии
24 Февруари 2016 10:18
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Славните дни на пазара на смартфони са към края си, сочи проучване

/КРОСС/Индустрията на смартфоните вероятно ще остави зад гърба си дните на двуцифрен растеж, пише CNET, цитиран от "Фокус". Ключовите пазари по целия свят са достигнали точка на насищане, посочва Каролина Миланези от консултантската компания Kantar Worldpanel ComTech.

В Северна Америка 65 процента от потребителите притежават смартфон. В Европа, делът им достига 74 на сто, а в Китай - 72 процента. Това означава, че на тези пазари има все по-малко и по-малко хора, които купуват смартфон за пръв път.

Тъй като липсват значими промени в новите поколения телефони, потребителите трудно могат да бъдат изкушени от последните модели. Пример за това са намаляващите продажби на Samsung и застоя при Apple. Ситуацията подтиква производителите на телефони да изпробват нови концепции.

Насищането на пазара няма да бъде временно явление. За да се генерира нов растеж на продажбите през 2016 година, изтъква Миланезе, компаниите трябва да се фокусират върху две тактики - да убедят собствениците на обикновени телефони, че имат нужда от смартфон и да накарат собствениците на смартфони да повярват, че се нуждаят от „следващото голямо нещо". И двете задачи са трудни.

В САЩ 48 процента от собствениците на смартфони вероятно ще обновят устройството си през следващите 12 месеца. Във Франция, Германия, Италия, Испания и Великобритания цифрата е 46 на сто. В градските области на Китай - най-големият пазар на смартфони в света, процентът пада до 28. Сред марките iPhone на Apple е предпочитаният избор за обновяване в САЩ и Китай. В Европа първото място принадлежи на Samsung.

"Смятаме, че 2016-та ще бъде годината, в която участниците в пазара на смартфони трябва да отидат отвъд хардуера, за да постигнат успех," казва Миланезе. „В бранша се говори за това от години, но натискът за предприемане на тази стъпка сега е по-осезаем от когато и да било."