/КРОСС/ Сигнали за поредни опити на измама постъпиха в Телефонния център на ЕНЕРГО-ПРО. Неизвестни лица се представят за служители на електроенергий-ното дружество и подвеждат хората да предоставят своите лични данни или па-ри за различни услуги, алармират граждани. През последните месеци подобни сигнали постъпват в компанията почти всяка седмица, а измамниците стават все по-изобретателни.
За щастие в повечето случаи тези опити са неуспешни, защото гражданите се обаждат в телефонният център на ЕНЕРГО-ПРО и разбират, че е направен опит да бъдат подведени. Схемите са различни, но се свеждат до няколко основни типа - обаждане от скрит номер, при което неизвестни лица се представят за служители на ЕНЕРГО-ПРО и убеждават хората да заплатят сметката си за електроенергия в брой на адреса или да предоставят лични данни. Другият из-ползван подход е да обяснят на клиенти на дружеството, че се налага да посе-тят Център за обслужване на клиенти, като измислят различни причини - проб-лем с партидата, с електромера, за подписване на договор, за подаване на за-явление и др. През това време звънят на останалия сам вкъщи член на семейс-твото и по познатата вече схема за телефонни измами казват, че неговият бли-зък е пострадал при инцидент. Иска се определена сума пари за лечение, или за „уреждане на нещата". Жертви на тази схема стават предимно възрастни хора.
За да предпази своите клиенти, ЕНЕРГО-ПРО напомня, че телефонният номер за клиенти е 0700 1 61 61. При позвъняване от страна на компанията, този номер се визуализира на дисплея на апарата. Така клиентът може да е спокоен, че обаждането e от ЕНЕРГО-ПРО. Служителите на дружеството, които посещават даден адрес, са облечени в работно облекло, на което има лого на компанията и се легитимират със служебни карти.
Отново бихме искали да обърнем внимание, че ЕНЕРГО-ПРО не изпраща слу-жители по домовете на клиентите си, за да събират дължими суми за консуми-рана електрическа енергия или допълнителни услуги. Сметки за електроенергия в брой се заплащат само на касите на ЕНЕРГО-ПРО, на Български пощи, Ин-формационно обслужване или EasyPay. След извършване на плащането, то се регистрира в системата на компанията и на клиента задължително се издава съответния платежен документ. Допълнителните услуги, които ЕНЕРГО-ПРО предлага, могат да се заплатят единствено в Центровете за обслужване на кли-енти.
Обаждания, при които неизвестни лица се представят за служители на ЕНЕРГО-ПРО и искат личните данни на хората или пари, са опит за измама. Съветваме нашите клиенти да не дават каквато и да е лична информация или пари на не-познати и ако получат неочаквани обаждания или имат съмнения относно леги-тимността на служителите, които посещават техния адрес, да се обадят на 0700 1 61 61 и да сигнализират органите на реда.