Поредни опити за измама от неизвестни лица, които се представят за служители на ЕНЕРГО-ПРО
Секция: ИКОНОМИКА
25 Февруари 2016 16:17
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Поредни опити за измама от неизвестни лица, които се представят за служители на ЕНЕРГО-ПРО

/КРОСС/ Сигнали за поредни опити на измама постъпиха в Телефонния център на ЕНЕРГО-ПРО. Неизвестни лица се представят за служители на електроенергий-ното дружество и подвеждат хората да предоставят своите лични данни или па-ри за различни услуги, алармират граждани. През последните месеци подобни сигнали постъпват в компанията почти всяка седмица, а измамниците стават все по-изобретателни.

За щастие в повечето случаи тези опити са неуспешни, защото гражданите се обаждат в телефонният център на ЕНЕРГО-ПРО и разбират, че е направен опит да бъдат подведени. Схемите са различни, но се свеждат до няколко основни типа - обаждане от скрит номер, при което неизвестни лица се представят за служители на ЕНЕРГО-ПРО и убеждават хората да заплатят сметката си за електроенергия в брой на адреса или да предоставят лични данни. Другият из-ползван подход е да обяснят на клиенти на дружеството, че се налага да посе-тят Център за обслужване на клиенти, като измислят различни причини - проб-лем с партидата, с електромера, за подписване на договор, за подаване на за-явление и др. През това време звънят на останалия сам вкъщи член на семейс-твото и по познатата вече схема за телефонни измами казват, че неговият бли-зък е пострадал при инцидент. Иска се определена сума пари за лечение, или за „уреждане на нещата". Жертви на тази схема стават предимно възрастни хора.

За да предпази своите клиенти, ЕНЕРГО-ПРО напомня, че телефонният номер за клиенти е 0700 1 61 61. При позвъняване от страна на компанията, този номер се визуализира на дисплея на апарата. Така клиентът може да е спокоен, че обаждането e от ЕНЕРГО-ПРО. Служителите на дружеството, които посещават даден адрес, са облечени в работно облекло, на което има лого на компанията и се легитимират със служебни карти.

Отново бихме искали да обърнем внимание, че ЕНЕРГО-ПРО не изпраща слу-жители по домовете на клиентите си, за да събират дължими суми за консуми-рана електрическа енергия или допълнителни услуги. Сметки за електроенергия в брой се заплащат само на касите на ЕНЕРГО-ПРО, на Български пощи, Ин-формационно обслужване или EasyPay. След извършване на плащането, то се регистрира в системата на компанията и на клиента задължително се издава съответния платежен документ. Допълнителните услуги, които ЕНЕРГО-ПРО предлага, могат да се заплатят единствено в Центровете за обслужване на кли-енти.

Обаждания, при които неизвестни лица се представят за служители на ЕНЕРГО-ПРО и искат личните данни на хората или пари, са опит за измама. Съветваме нашите клиенти да не дават каквато и да е лична информация или пари на не-познати и ако получат неочаквани обаждания или имат съмнения относно леги-тимността на служителите, които посещават техния адрес, да се обадят на 0700 1 61 61 и да сигнализират органите на реда.