Мъжкият свят отново доминира в тазгодишната надпревара за Оскар
Секция: Шоубизнес
26 Февруари 2016 11:46
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Мъжкият свят отново доминира в тазгодишната надпревара за Оскар

/КРОСС/ От изоставен на Марс астронавт през изоставен в дивата пустош трапер, борещ се да оцелее и отмъсти, до заредени с тестостерон брокери и упорити репортери - мъжкият свят отново доминира в тазгодишната надпревара за Оскар за най-добър филм, оставяйки за пореден път жените на заден план, предаде Ройтерс.

Топ наградата на американската Академия за кинематографично изкуство и наука не е печелена от филм с жена в главната роля от 2005 г., когато беше отличена лентата "Момиче за милиони" с Хилари Суонк.

Скандалът около "изцяло белите Оскар-и", който се вихри за втора поредна година, засенчи до голяма степен отразяването на наградния сезон. Това обаче не променя факта, че доминираната от мъже надпревара е показателна за по-мащабното неравенство между половете в Холивуд, отбелязват наблюдатели.

Леонардо ди Каприо и Том Харди, Крисчън Бейл и мъжка компания, Майкъл Кийтън и основно мъжка компания, и Мат Деймън, са звездите на тазгодишните основни претенденти за Оскар за най-добър филм - "Завръщането", "Големият залог", "Спотлайт" и "Марсианецът".

"Бруклин" и "Стая" - двата "женски" филма в надпреварата за топ отличието, в наградния сезон така и не попаднаха в полезрението на наблюдателите като потенциални призьори.

"Женските филми по традиция по-трудно си проправят път до студиото. Студиата никога не са били напълно убедени, че женският кинопазар съществува", казва продуцентката ветеран Линда Обст.

Това схващане не се е променило въпреки касовия успех на високобюджетни филми с жена в главната роля - "Игрите на глада" с Дженифър Лорънс, "Дивергенти" с Шайлин Удли, "Луси" със Скарлет Йохансон и "Междузвездни войни: Силата се пробужда" с дебютантката Дейзи Ридли.

Шефовете на студиа приписват успеха на тези филми по-скоро на популярността на актрисите, отколкото на силата на женската публика, допълва Обст, продуцирала филми като "Безсъници в Сиатъл" и "Интерстелар". Според проучване, публикувано миналата седмица, жените са съставлявали едва една трета от персонажите с реплики в 414 холивудски филма и телевизионни продукции през 2014 г.

"Наградните шоута са своеобразно отражение на случващото се в Холивуд", казва Катрин Филипс, която преподава лидерство и етика в Колежа по бизнес към Колумбийския университет.

"Основната част от проблема е в това, че филмовите студиа се придържат към бизнес модели с доказан предишен успех. В резултат на това историята се повтаря отново и отново. Филмите с популярни мъже в главните роли са печеливши и формулата се прилага всеки следващ път. Филмовата индустрия е мързелива. Когато трябва да избира, има лесен избор, мързелив избор и понякога труден избор да се предложи разнообразие в онова, което се показва на хората", допълва Филипс.