Ценово намерение на EVN България за битови клиенти в Югоизточна България от 1 юли 2016 г.
Секция: БЪЛГАРИЯ
29 Февруари 2016 10:54
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ценово намерение на EVN България за битови клиенти в Югоизточна България от 1 юли 2016 г.

/КРОСС/ Според предложението стойността на фактурата на домакинство със средна месечна консумация от 200 кВтч. дневна енергия и 70 кВтч. нощна енергия, би се променила с 1,23 лв.

Днес, 29.02.2016 г., съгласно своето задължение в процедурата за нови цени, EVN България оповести ценовите си намерения за следващия ценови период юли 2016 г. - юни 2017 г.
В случай, че КЕВР одобри предложението на EVN България от 1 юли 2016 г. дневната и нощна тарифи за битови клиенти в Югоизточна България биха се изменили както следва:

• повишение на дневната тарифа с 2,3% от сегашните 0,17077 лв./кВтч. (без ДДС) на 0,17471 лв./кВтч. (без ДДС)
• повишение на нощната тарифа с 3,5% от сегашните 0,09699 лв./кВтч (без ДДС) на 0,10041 лв./кВтч. (без ДДС)

Съотнесено към месечната консумация на едно средно домакинство в Югоизточна България от 200 кВтч. дневна енергия и 70 кВтч. нощна енергия, стойността на месечната фактура на това домакинство би се променила с 1,23 лв. с включен 20% ДДС, т.е. от 49,13 лв. на 50,36 лв.

Калкулациите са направени при действащата средна цена от 106 лв за МВтч, (според решение на КЕВР Ц-35/ 01.11.2015 г.), на която ЕVN България Електроснабдяване продава енергията на своите битови клиенти. Така средната продажна цена за битови клиенти, с включени надбавки и цени за мрежови услуги, без включени разходи за балансиране, без акциз и без ДДС, която се формира в предложението за промяна от 01.07.2016 г. би се променила средно с 2,5%.

Ценовите предложения на EVN България отразяват необходимите средства за развитие и поддръжка на електроразпределителната мрежа в Югоизточна България през следващия ценови период и разходите за обслужване на над 1,5 милиона битови клиенти.