/КРОСС/Facebook обяви закупуването на популярното приложение за снимки Masquerade, което позволява да се прави смяна на лицата и в селфита, и във видеа, а след това да се споделят. Социалната мрежа купува компанията, която стои зад приложението - Masquerade Technologies, но не съобщава сума.
Технологията за размяна на лицата, която проследява техните характеристики, дава възможност на потребителите да си поиграят с анимирани филтри, които се "слагат" диркетно върху лицето и го променят чрез 3D ефекти. При влизане в приложението веднага се активира камерата на устройството, което се ползва, и се дава избор на селфи маниаците между различни филтри.
Сред тях са всякакви емотикони, животни, лица на знаменитости, анимационни и филмови герои и какво ли още не. Потребителите могат или просто да публикуват своя селфи шедьовър като снимка, или да запишат видео с един или няколко филтри, като се иска само доза креативност.
"Чрез Facebook ще можем да достигнем до хората в такъв мащаб, какъвто никога не сме си представяли," сподели в техния MSQRD сайт изпълнителният директор на компанията Юджийн Невген. "Като за начало технологията ни ще достигне до огромната Facebook аудитория от близо 1,6 млрд. души. Никога не сме си представяли, че достъпът ни до такава аудитория ще е възможен. Видео комуникацията експлодира и в Masquerade работихме усилено, за да направим снимките и видеата по-весели и ангажиращи чрез промяната на външния вид".
Новата придобивка на най-голямата социална мрежа в света може и да изглежда странно, но всъщност напълно съответства с посоката, която тя следва напоследък.
Изпълнителният директор Марк Зукърбърг никога не пропуска да говори за това колко по-важно ще става видеото и как е негова кауза да предоставя все по-интересни възможности на хората във Facebook да го ползват.
Facebook не крие стремежа си към видеата последните години и дори насърчава потребителите си директно да ги качват в социалната мрежа, а не както са свикнали до сега - да го споделят в YouTube. Покупката на Masquerade определено не е само заради филтрите.
Да, крайната цел на Зукъбърг в почти всяко ново начинание е да задържа все повече потребителите, за да има с какво да се хвали пред рекламодателите и да ги кара ползват различните рекламни продукти, но Masquerade е технологична платформа, която може да се използва и от бизнес гледна точка чрез стриймването - видеото на живо, в конферентни разговори, обслужване на клиенти и други услуги, които рачитат на стрийминг.