ЕVN България отчита намаление на клиентските жалби и сигнали през 2015 г.
Секция: ИКОНОМИКА
14 Март 2016 14:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
ЕVN България отчита намаление на клиентските жалби и сигнали през 2015 г.

/КРОСС/По повод 15 март - Световният ден на потребителите EVN България стартира нова кампания: всеки клиент, който заяви в EVN Офис безплатните SMS или имейл услуги на компанията ще получи подарък 8 GB флаш памет

ЕVN България отчита подобрение на клиентското обслужване и намаление на клиентските жалби и сигнали през 2015 г. Общо за миналата година са подадени общо 12 855 жалби и сигнали, свързани с доставката на електроенергия. Това е под 1% от обслужваните над 1,5 млн. клиенти на дружеството в Югоизточна България. Посоченият брой на жалби и сигнали е намаление с 11,5% спрямо подадените 14 521 жалби и сигнали през 2014 г. Положителна тенденция се наблюдава и при клиентите на EVN България Топлофикация в Пловдив: общо 517 са подадените жалби и сигнали през 2015 г., което е под 2% от над 30 000 клиенти на дружеството. Посоченият брой на жалби и сигнали е намаление с 6% спрямо подадените 549 бр. през 2014 г. Тенденцията за намаляване на подадени сигнали следва усилията на компанията в поддържане на директен и редовен диалог с клиентите.

По отношение на EVN България Топлофикация в Пловдив, през последните години беше въведена структура на зонални координатори, които консултират клиентите по всички въпроси. От 2013 г. компанията организира и специализирани информационни форуми с всички домоуправители в Пловдив, кaто тези съвместни мероприятия се доказаха като полезна форма на контакт и диалог с компанията. От 2014 г. EVN България Топлофикация предприе информационна кампания към своите клиенти като ежемесечно ги информира с писма по важни за тях теми. Благодарение на тази кампания общо 79% от клиентите на EVN България Топлофикация в Пловдив са избрали ежемесечен или дистанционен отчет на топлинната енергия, което е важен фактор за точното отчитане, а оттук и за по-малък брой сигнали и жалби.

След получаването на жалба или сигнал EVN България извършва проверка за основателността като към всеки случай се подхожда индивидуално и се изпраща информация до клиента. В компанията от години се залага на положителния подход на медиацията, с цел избягване на съдебни спорове.

По повод 15 март - Световният ден на потребителите EVN България стартира нова кампания за своите клиенти на електроенергия. Всеки клиент, който до 15 април 2016 г. заяви в ЕVN Офис безплатните SMS или имейл услуги на компанията ще получи подарък 8 GB флаш памет. Чрез безплатните услуги за Известяване чрез SMS или имейл клиентите могат по лесен и удобен начин да се информират предварително за:
• стойността на сметката за консумирана електроенергия - веднага след нейното издаване.
• просрочени неплатени задължения, заради които предстои прекъсване на електрозахранването. Известяването се получава най-малко 3 дни преди прекъсването, което значително намалява риска от пропускане на сроковете за плащане и свързаното с това прекъсване на захранването.

Все по-популярни стават и онлайн услугите на дружеството. В онлайн платформата за проверка и плащане на консумирана енергия „EVN Онлайн плюс" са регистрирани 300 000 клиентски номера.

Същевременно EVN България продължава своите клиентски инициативи:
-„Клиентски съвет": консултативен орган от клиенти на EVN България, които съвместно с експерти на компанията предлагат възможности за подобрение в клиентското обслужване
-„EVN при Вас": срещи по места и дискусии с клиенти по важни за тях теми. Досега са проведени срещи с клиенти в над 50 населени места.