/КРОСС/ Броят на жалбите и сигналите, които Комисията за защита на потребителите получава, трайно нарастват през последните години. Това показва, че потребителите са все по-склонни да защитят накърнените си права, както и повишаване на доверието в институцията - коментира в ефирана БНТ председателят на комисията Димитър Маргаритов.
Според него алтернативните способи за решаване на потребителски спорове трябва да навлизат по-активно в отношенията между потребители и търговци. От началото на годината функционират и т.нар. секторни помирителни комисии в най-чувствителните ресори: енергетика, водоснабдяване, транспортни, съобщителни и финансови услуги. Чрез тези производства решаването на спора става много по-бързо, не се изискват финансови средства. Когато се постигне помирително споразумение, това означава,че и двете страни са удовлетворени от крайния резултат.
Оказва се, че онлайн търговците все по-добре си дават сметка какви са правилата на играта и искат да ги спазват, посочи още Маргаритов. Статистиката показва, че през изминалата година се наблюдава тенденция за намаляване на нарушенията в онлайн пространството с около 35%. Все по-рядко има случаи, в които търговци неоснователно препятстват връщането на закупена стока през интернет.
В сферата на туризма също се наблюдава голям спад на нарушенията, отчете председателят на КЗП.