КЗП: Потребителите са все по-склонни да защитят правата си
Секция: БЪЛГАРИЯ
15 Март 2016 09:21
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
КЗП: Потребителите са все по-склонни да защитят правата си

/КРОСС/ Броят на жалбите и сигналите, които Комисията за защита на потребителите получава, трайно нарастват през последните години. Това показва, че потребителите са все по-склонни да защитят накърнените си права, както и повишаване на доверието в институцията - коментира в ефирана БНТ председателят на комисията Димитър Маргаритов.

Според него алтернативните способи за решаване на потребителски спорове трябва да навлизат по-активно в отношенията между потребители и търговци. От началото на годината функционират и т.нар. секторни помирителни комисии в най-чувствителните ресори: енергетика, водоснабдяване, транспортни, съобщителни и финансови услуги. Чрез тези производства решаването на спора става много по-бързо, не се изискват финансови средства. Когато се постигне помирително споразумение, това означава,че и двете страни са удовлетворени от крайния резултат. 

Оказва се, че онлайн търговците все по-добре си дават сметка какви са правилата на играта и искат да ги спазват, посочи още Маргаритов. Статистиката показва, че през изминалата година се наблюдава тенденция за намаляване на нарушенията в онлайн пространството с около 35%. Все по-рядко има случаи, в които търговци неоснователно препятстват връщането на закупена стока през интернет.

В сферата на туризма също се наблюдава голям спад на нарушенията, отчете председателят на КЗП.