Хибриден самолет използва водорасли като гориво
Секция: Технологии
17 Март 2016 16:08
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Хибриден самолет използва водорасли като гориво

/КРОСС/Френска компания планира да проведе изпитателен трансатлантически полет на самолет с нулеви емисии, който се задвижва с водорасли и слънчева енергия, пише "Фокус", цитирайки MailOnline.

Основателят и пилот Рафаел Динели ще лети в продължение на над 60 часа следващия юни в свръхлеката електрическа летателна машина, използваща биогориво и соларни панели. Ако полетът от Париж до Ню Йорк е успешен, фирмата Laboratoire Ocean Vital ще разработи по-голяма комерсиална версия, която би могла да превозва пътници.

Самолетът, наречен Eraole, е хибрид. Около 55 процента от мощността на двигателя му се дължи на специално гориво, което компанията е създала от микроскопични водорасли. Соларни клетки върху крилата осигуряват 25 процента допълнителна мощност, а за останалите 20 процента машината ще разчита на въздушните течения. Излитането и кацането ще бъдат подпомагани от две литиеви батерии. Фирмата, която е отделила няколко години на проекта, твърди, че полетът няма да произвежда вредни емисии. По-голямата част от биогоривата все пак генерират определено количество парникови газове.

При всички случаи емисиите на Eraole ще бъдат по-ниски от тези на който и да е стандартен комерсиален полет между Париж и Ню Йорк. Двупосочен полет между Америка и Европа добавя средно между два и три тона въглероден двуокис към въглеродния отпечатък на всеки пътник, например. Новият самолет ще е по-екологичен, но пътуването с него ще продължава приблизително десет пъти по-дълго от комерсиален полет. Динели ще прекара два дена и половина в компактната летателна машина с едно място. Пилотската кабина дори не е херметически затворена, което означава, че Динели ще диша въздух, съдържащ 30 процента по-малко кислород от нормалното.