Синя и Зелена зона прибрали над 22,5 млн. лв. за година
Секция: БЪЛГАРИЯ
18 Март 2016 09:55
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Синя и Зелена зона прибрали над 22,5 млн. лв. за година

/КРОСС/22,531 млн. лева са платили софиянци за паркиране в синя и зелена зона през 2014 г. За миналата година все още няма данни, тъй като към този момент финансовият отчет на Центъра за градска мобилност не е заверен от одитора.

Това стана ясно от отговор на кмета Йорданка Фандъкова на питане на общинския съветник от ВМРО Карлос Контрера по време на вчерашното заседание на Столичния общински съвет, пише вестник Монитор.

Изпратените SMS-и от 2 лева за спиране в синята зона в идеалния център през 2014 г. са на стойност 4,505 млн. лева. С половин милион по-малко са приходите от SMS-и от левче за зелена зона, обхващаща по-широкия център - 4,060 млн. лв.

Глобите, които са платили столичани, след като са им поставени скоби или са били вдигнати от паяк, възлизат на 4,624 млн. лв. Постъпленията от служебен абонамент пък са 5,281 млн. лв. Местата за платено паркиране в центъра на София към края на миналата година са били общо 16 782.

Тези в зелена зона са над два пъти повече, отколкото в синята - съответно 11 742 и 5040. Издадените стикери за преференциално паркиране, полагащо се на хората, живеещи в зоните, са се увеличили от 9600 през 2014 г. на 10 494 през 2015 г. Това означава, че местата, полагащи се на жители на центъра, са около две трети от всички паркоместа в синята и зелената зона.

Междувременно общинарите в Пловдив решиха да вдигнат с 50 стотинки цената на паркирането в центъра на града. От 1 май SMS-ът вече ще струва 1,50 лева вместо левче. Освен това синята зона в града ще работи и в събота от 10 до 18,30 ч.

Комисия от 12 общински съветници от София пък ще бистри мерки за подобряване на целогодишния достъп на граждани до планината Витоша.

Създаването й беше гласувано на вчерашното заседание на градския парламент по предложение на председателя му Елен Герджиков, който също влиза в състава на комисията. Тя трябва в срок до 6 месеца да направи анализ на проблемите свързани с транспорта до Витоша, състоянието на съоръженията, опазването на околната среда и да предложи мерки за решаването им.