Отлична 2015 г. за „Загорка” и брандовете на водещия пивовар в страната
Секция: ИКОНОМИКА
22 Март 2016 14:09
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Отлична 2015 г. за „Загорка” и брандовете на водещия пивовар в страната

/КРОСС/ Днес, на среща с медиите, Николай Младенов, изпълнителен директор на „Загорка" АД, представи отличните финансови резултати за 2015 г. и очерта насоките, в които ще се движи компанията през 2016 година. 

„Загорка" АД заема лидерска позиция по пазарен дял в стойност за 2015 г. по данни на Nielsen Bulgaria с 33,6%, което е следствие от предлаганото богато и качествено разнообразие от марки бира, емблематични иновации и завладяващи комуникационни кампании. С пускането на пазара на Загорка Ретро, компанията предложи на българите една от най-големите иновации през последните 10 години в бирената индустрия. Благодарение на Загорка Ретро, компанията е най-големият иноватор на пазара, с приходи от иновации 38,5 млн. лв.

Отличното финансово представяне на компанията с ръст на приходите 14.6% и ръст на печалбата от 27.6% се дължи от една страна от ръста на марката Загорка на вътрешния пазар и от друга на износа на сайдер.

Брандът Загорка е най-бързо растящата голяма българска марка бира за 2015 г, с ръст от 29% по обем и ръст от 39% по стойност, по данни на компанията. Пазарният дял в стойност на местните марки бира предлагани от компанията - Загорка и Ариана, достигна 29.7%, а делът на международните и специални марки: Хайнекен, Амстел, Столично, Старобрно, Кайзер и Десперадос е 3.94%, отново по данни на Nielsen Bulgaria. По отношение на каналите на продажба и опаковките, според данни на компанията, се наблюдава стабилен дял на ХоРеКа за втора поредна година, както и ръст на стъклените бутилки, след дълги години на спад. По данни на „Загорка" АД обемът на бирения пазар през 2015 е достигнал 5,3 млн. хектолитра и средна консумация на глава от населението от 72 литра.

Позицията на „Загорка" АД като водещ пивовар в България и отговорен корпоративен гражданин, е че устойчивото развитие е част от стратегията на компанията. През 2015 компанията инвестира не само в модернизиране на производствени мощности, но започна и цялостно реновиране на сградния фонд в пивоварната в Стара Загора. Общият размер на направените инвестиции е 5 339 млн. евро, разпределени в изграждане на първи етап от пречиствателна станция, склад за готова продукция, както и на кенова линия, реновиране на фасада на стъклената линия, закупуване на високотехнологичен стерилен филтър, стъклени бутилки за Загорка Ретро и Столично и извършване на реконструкцията на музея „Светът на Загорка".

„Загорка" АД е и най-зелената и отговорна компания през 2015 година, според пълнолетните български граждани в големите градове.** През 2015, фондът за копоративно дарителство на компанията - Загорка Зелен Фонд инвестира в изграждането на Еко класна стая в град Казанлък. За изминалата година, пивоварната на „Загорка" АД отчита и най-ниската си консумация на вода и енергия.

Очакванията на „Загорка" АД за 2016 година са за стабилна икономика и запазващи се нива на бирения пазар, което е подкрепено от очакван ръст в сектор туризъм и намаляване на безработицата. За следващата година, плановете на компанията са свързани с допълнителни инвестиции в пивоварната в Стара Загора - инсталиране на нов бокс депалитизатор, обновяване на кеновата линия и доизграждане на пречиствателна станция. Във фокуса на „Загорка" АД остават отговорното използване на енергийните и водни ресурси, прилагането на най-добрите и модерни практики в работния процес, безопасността на служителите, грижата за местната общност и отговорната консумация.

„Постигнахме изключителни резултати през 2015 година. Най-добрите от приватизатията на компанията до сега. В основата на този успех са хората и нашите марки! За нас ще бъде предизвикателство да подобрим тези резултати през настоящата година, но вярвам, че имаме всичко необходимо, за да го направим: нови кампании зад всички брандове, които българите обичат, както и иновации, с които да изненадаме потребителите", сподели Николай Младенов, изпълнителен директор на „Загорка" АД.

*Източник: Nielsen Bulgaria, „Загорка" АД е с лидерска позиция по пазарен дял в стойност за 2015 г.
**Източник: TNS, Въпросник за зелена компания, 2015 г.; База: 18-55 г., консумиращи бира, жители в София и регионалните градове (n=990)


Пивоварна Загорка е създадена преди повече от 110 години в Стара Загора. Още от откриването на „Бирарията" през 1902 г. от д-р Кожухаров, пивоварната се превръща в символ на града, а Загорка в любимата бира на поколения българи.

През 1994 г. „Загорка" АД се присъединява към глобалното семейство на HEINEKEN. От тогава до днес, в продължение на 20 години, повече от 133 млн. евро са инвестирани в „Загорка" АД за модернизация на процесите и увеличаване на производствения капацитет. Днес пивоварната в Стара Загора е една от най-модерните в региона на Централна и Източна Европа.

Като част от семейството на HEINEKEN и водещ български производител на бира, „Загорка" АД се ангажирана да развива своя бизнес устойчиво и отговорно, като се фокусира върху няколко ключови области, които са и пряко свързани с бизнеса на компанията, където тя може пряко да повлияе: опазване на водните ресурси, намаляване на въглеродни емисии, устойчиви ресурси, развитие на местните общности, безопасност и здраве, и отговорна консумация. През 2013 г. МОСВ отличава „Загорка" АД с наградата „Зелена България" за бизнес с цялостен принос за опазване на околната среда.

Портфолиото на компанията предлага разнообразие от висококачествени продукти, които отговарят на вкуса на взискателния български потребител - Zagorka, Heineken, Ариана, Amstel, Stolichno, Desperados, Kaiser, Starobrno и Strongbow. Иновацията, която обогати портфолиото на компанията през 2015 е Загорка Ретро. Zagorka Maxx е предложението за любителите на бира с 0.0% алкохол. Други продуктови предложения със специални вкусови качества са Amstel Premium Pilsener и Stolichno Weiss - нефилтрирана пшенична бира.