/КРОСС/ Днес, на среща с медиите, Николай Младенов, изпълнителен директор на „Загорка" АД, представи отличните финансови резултати за 2015 г. и очерта насоките, в които ще се движи компанията през 2016 година.
„Загорка" АД заема лидерска позиция по пазарен дял в стойност за 2015 г. по данни на Nielsen Bulgaria с 33,6%, което е следствие от предлаганото богато и качествено разнообразие от марки бира, емблематични иновации и завладяващи комуникационни кампании. С пускането на пазара на Загорка Ретро, компанията предложи на българите една от най-големите иновации през последните 10 години в бирената индустрия. Благодарение на Загорка Ретро, компанията е най-големият иноватор на пазара, с приходи от иновации 38,5 млн. лв.
Отличното финансово представяне на компанията с ръст на приходите 14.6% и ръст на печалбата от 27.6% се дължи от една страна от ръста на марката Загорка на вътрешния пазар и от друга на износа на сайдер.
Брандът Загорка е най-бързо растящата голяма българска марка бира за 2015 г, с ръст от 29% по обем и ръст от 39% по стойност, по данни на компанията. Пазарният дял в стойност на местните марки бира предлагани от компанията - Загорка и Ариана, достигна 29.7%, а делът на международните и специални марки: Хайнекен, Амстел, Столично, Старобрно, Кайзер и Десперадос е 3.94%, отново по данни на Nielsen Bulgaria. По отношение на каналите на продажба и опаковките, според данни на компанията, се наблюдава стабилен дял на ХоРеКа за втора поредна година, както и ръст на стъклените бутилки, след дълги години на спад. По данни на „Загорка" АД обемът на бирения пазар през 2015 е достигнал 5,3 млн. хектолитра и средна консумация на глава от населението от 72 литра.
Позицията на „Загорка" АД като водещ пивовар в България и отговорен корпоративен гражданин, е че устойчивото развитие е част от стратегията на компанията. През 2015 компанията инвестира не само в модернизиране на производствени мощности, но започна и цялостно реновиране на сградния фонд в пивоварната в Стара Загора. Общият размер на направените инвестиции е 5 339 млн. евро, разпределени в изграждане на първи етап от пречиствателна станция, склад за готова продукция, както и на кенова линия, реновиране на фасада на стъклената линия, закупуване на високотехнологичен стерилен филтър, стъклени бутилки за Загорка Ретро и Столично и извършване на реконструкцията на музея „Светът на Загорка".
„Загорка" АД е и най-зелената и отговорна компания през 2015 година, според пълнолетните български граждани в големите градове.** През 2015, фондът за копоративно дарителство на компанията - Загорка Зелен Фонд инвестира в изграждането на Еко класна стая в град Казанлък. За изминалата година, пивоварната на „Загорка" АД отчита и най-ниската си консумация на вода и енергия.
Очакванията на „Загорка" АД за 2016 година са за стабилна икономика и запазващи се нива на бирения пазар, което е подкрепено от очакван ръст в сектор туризъм и намаляване на безработицата. За следващата година, плановете на компанията са свързани с допълнителни инвестиции в пивоварната в Стара Загора - инсталиране на нов бокс депалитизатор, обновяване на кеновата линия и доизграждане на пречиствателна станция. Във фокуса на „Загорка" АД остават отговорното използване на енергийните и водни ресурси, прилагането на най-добрите и модерни практики в работния процес, безопасността на служителите, грижата за местната общност и отговорната консумация.
„Постигнахме изключителни резултати през 2015 година. Най-добрите от приватизатията на компанията до сега. В основата на този успех са хората и нашите марки! За нас ще бъде предизвикателство да подобрим тези резултати през настоящата година, но вярвам, че имаме всичко необходимо, за да го направим: нови кампании зад всички брандове, които българите обичат, както и иновации, с които да изненадаме потребителите", сподели Николай Младенов, изпълнителен директор на „Загорка" АД.
*Източник: Nielsen Bulgaria, „Загорка" АД е с лидерска позиция по пазарен дял в стойност за 2015 г.
**Източник: TNS, Въпросник за зелена компания, 2015 г.; База: 18-55 г., консумиращи бира, жители в София и регионалните градове (n=990)
Пивоварна Загорка е създадена преди повече от 110 години в Стара Загора. Още от откриването на „Бирарията" през 1902 г. от д-р Кожухаров, пивоварната се превръща в символ на града, а Загорка в любимата бира на поколения българи.
През 1994 г. „Загорка" АД се присъединява към глобалното семейство на HEINEKEN. От тогава до днес, в продължение на 20 години, повече от 133 млн. евро са инвестирани в „Загорка" АД за модернизация на процесите и увеличаване на производствения капацитет. Днес пивоварната в Стара Загора е една от най-модерните в региона на Централна и Източна Европа.
Като част от семейството на HEINEKEN и водещ български производител на бира, „Загорка" АД се ангажирана да развива своя бизнес устойчиво и отговорно, като се фокусира върху няколко ключови области, които са и пряко свързани с бизнеса на компанията, където тя може пряко да повлияе: опазване на водните ресурси, намаляване на въглеродни емисии, устойчиви ресурси, развитие на местните общности, безопасност и здраве, и отговорна консумация. През 2013 г. МОСВ отличава „Загорка" АД с наградата „Зелена България" за бизнес с цялостен принос за опазване на околната среда.
Портфолиото на компанията предлага разнообразие от висококачествени продукти, които отговарят на вкуса на взискателния български потребител - Zagorka, Heineken, Ариана, Amstel, Stolichno, Desperados, Kaiser, Starobrno и Strongbow. Иновацията, която обогати портфолиото на компанията през 2015 е Загорка Ретро. Zagorka Maxx е предложението за любителите на бира с 0.0% алкохол. Други продуктови предложения със специални вкусови качества са Amstel Premium Pilsener и Stolichno Weiss - нефилтрирана пшенична бира.