Съюз „Такси”: На 1 април ще окупираме Народното събрание
Секция: Коментари
25 Март 2016 15:55
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Съюз „Такси”: На 1 април ще окупираме Народното събрание

/КРОСС/ - Г-н Ризов, кой организира снощи блокадата на Орлов мост?

- Аз съм оторизиран от инициативния комитет и бях с такситата от началото до края. В София всяка голяма компания е дала по един човек. Това са хората, които си организират водачите. Трима души сме оторизирани да ги представляваме пред институциите - аз, Спас Атанасов и Румен Крумов. Вчера аз първи отидох на Орлов мост. След това дойдоха и другите.

- Шофьори разказаха, че сте им пращали есемеси да отидат там.
- Когато има нещо, което трябва да се случва, то по някакъв начин трябва да се оповести. Затова има телефон, SMS, таблет, радиостанция. Това са формите.

- Защо блокирахте движението?
- Още на 4 декември инициативният комитет внесе в Столична община в дирекция „Безопасност" уведомление за ефективни протестни действия. След това го променихме на символични, но изрично предупредихме, че те във всеки един момент могат да станат пак ефективни в зависимост от обстановката в страната.

- Така или иначе това бе незаконно. Вие нямахте разрешение от общината.
- На 4 декември имахме разрешение. Тогава заявихме, че във всеки момент можем да преминем към ефективен протест. И понеже завчера законопроектът за промяна на Закона за автомобилните превози бе изтеглен, ние целия ден в сряда не можехме да разберем какво става. Те изтеглиха промените, които трябваше да бъдат гласувани, затова и ние изненадващо блокирахме движението.

- Уведомлението от 4 декември, знаете добре, че не е достатъчно за това, което направихте снощи?
- Като граждани имаме право на протест. Носим отговорност да няма безредици и снощи нямаше такива. Пропускахме целия градски транспорт и линейките. Идеята беше да се срещнем с министъра и да дойдат там един или колкото се може повече народни представители. Искахме да им кажем, че ако не се върне този законопроект на 1 април ефективно ще окупираме Народното събрание. В провинцията ще бъдат окупирани общините.

- А защо е бил изтеглен законопроектът?
- Аз съм в течение на нещата. Той бе внесен от Дияна Йорданова от ГЕРБ и други народни представители от четири партии. От АБВ обаче са направили така, че са поискали да бъде изтеглен. Останалите са се почувствали съпричастни и затова е бил изтеглен. Сега ни обещаха другата седмица законопроекта да влезе в дневния ред и да бъде разгледан.

- Днес от БСП се противопоставиха много остро. От партията смятат, че този проект, за който настоявате обслужва интересите на две-три фирми, които по-скоро развиват финансово посредничество, отколкото превозваческа дейност.
- Няма такова нещо. Основното средство за производство в нашия бранш е таксиметровият автомобил. С него са обвързани 4 лица. Има собственик, има превозвач, има водач и ДЗЛ - данъчно задължено лице. Това е комбинация от различни възможности. Моят автомобил може да бъде каран и от друг. Миналата година депутатите Вълков и Михов искаха ДЗЛ-то да е и превозвач. Това обаче не е приложимо винаги. Обикновено водачът е собственик на автомобила, но не винаги. Няма как и да се назначат шофьорите на трудов договор. Ако аз съм превозвач те няма да ми носят оборора, а аз ще трябва да им плащам данъци и осигуровки.

- В момента от такситата не се събират никакви данъци и осигуровки?
- Законът „Вълков-Михов" означава да ходим в затвора. Ние да фискализираме апаратите, те (шофьорите) да не ни дават оборота и ние да сме данъчно задължени върху техния оборот. Оттук нататък трябва да е ясно, че такситата имат да плащат 30 различни видове разходи - горива, сервиз, застраховки... Вие в медиите все коментирате данъците и осигуровките, а те за нас са на 29-то и 30-то място.

- Чакайте, всички хора в България плащат данъци и осигуровки!
- Нека по пътя за алтернативния данък да влиза фиксирана сума от всеки автомобил. Например за София, ако е 840 лв., първо плащаш и след това караш. При предишният патент имаше най-различни адвокатски тарикатщини, счетоводни инсинуации и не се плащаше нищо. Сега обаче ще има картонче и стикер и с тях на улицата контролните органи ще могат да те спрат на улицата и по ЕГН да проверят какъв е осигурителният статус.

 

Светослав Метанов

Клуб Z