ЧЕЗ установи за седми път кражба на ток от елитно заведение в центъра на Cофия
Секция: ИКОНОМИКА
01 Юни 2016 15:08
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
ЧЕЗ установи за седми път кражба на ток от елитно заведение в центъра на Cофия

/КРОСС/ Поредна нагла кражба на ток от елитно столично заведение до НДК установи ЧЕЗ при проверка в центъра на София. Справка на компанията показа, че манипулираният електромер е седмото нарушение на ресторанта за последните две години.

„Липсата на адекватни санкции води до тотално усещане за безнаказаност и нагла повтаряемост на нарушенията. Необходимо е институциите да намерят дългосрочно решение на проблема. ЧЕЗ е готова да подкрепи всякакъв вид мерки, които ще защитят интересите на коректните клиенти", каза Филип Йорданов, ръководител „Нетехнически загуби" в ЧЕЗ Разпределение България.

Само за първите четири месеца на 2016 г. компанията установи 1888 случая на нерегламентирано ползване на електроенергия от битови клиенти и 318 кражби от фирми. В резултат на проверките са дотаксувани 12 500 мвтч електроенергия, но реално консумираните количества са много по-големи, тъй като при установено нарушение се начислява електроенергия само за три месеца назад.

През 2015 г. дружеството извърши 66415 проверки за кражби на електроенергия в Западна България. Констатирани бяха 6 458 случая на незаконно потребление на електроенергия. В следствие на нарушенията е дотаксувана електроенергия в размер на 31 575 000 киловатчаса. С 1566 повече са установените кражби през 2015 г., в сравнение с тези през 2014 г., когато компанията констатира 4892 случая на незаконно потребление.

Кражбите на електроенергия не само понижават сигурността на електрозахранването за редовните платци, но за отстраняването на авариите и щетите се отклоняват средства от и без това ограничения инвестиционен ресурс на ЧЕЗ, който в противен случай би могъл да се използва за развитие и модернизация на мрежата, както и за подобряване на услугите за над двата милиона клиенти, които дружеството обслужва.