Новият график за плащане на консумирана електроенергия за клиентите на EVN България вече е в сила
Секция: ИКОНОМИКА
08 Юни 2016 10:30
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Новият график за плащане на консумирана електроенергия за клиентите на EVN България вече е в сила

/КРОСС/ Битовите и малки стопански клиенти са разпределени в 4 групи за плащане в месеца, съобразно съществуващите календарни седмици за отчитане. На 10 юни предстои издаване на фактурите за първата група.

От месец юни 2016 г. са вече в сила новите срокове за плащане на консумирана електроенергия за битовите и малки стопански клиенти на EVN България. Клиентите са разпределени в 4 периода (групи) в месеца, вместо досегашните два периода.

Плащането на фактурите, включително и за текущия месец юни, започва от следните дати всеки месец:
За група I - от 10-то число
За група II - от 17-то число
За група III - от 24-то число
За група IV - от 30-то число.

Новите периоди са посочени, както и досега, във всякa една фактура. Всеки клиент може да провери своят срок на плащане в последната си фактура или касов бон, както и в интернет страницата на компанията - www.evn.bg на директен линк или на тел. 0700 1 7777, имейл info@evn.bg.

С новите срокове заплащането на енергията започва в по-кратък срок след нейното отчитане, вместо месец по-късно, както беше до сега. Новият график за плащане остава в сила за напред.

Всяка от фактурите на EVN България е на база реален отчет за реално консумирана електроенергия за конкретно посочен отчетен период, не по-дълъг от 31 дни. Няма да има клиенти с удължен срок на отчитане поради промяната, като сроковете на отчитане остават непроменени.

Въвеждането на новите срокове за плащане в Югоизточна България е част от подготовката за предстоящата пълна либерализация на пазара и възможността за избор на доставчик от страна на всеки клиент. Промяната ще улесни процесите по смяна на доставчик, обмена на данни и движението на паричните потоци между всички участници на свободния пазар.

ЕVN съветва своите клиенти да се възползват от безплатните SMS и имейл услуги за известяване:
• за издадена фактура
• при наличие на просрочени неплатени задължения за консумирана електроенергия, заради които предстои прекъсване на електрозахранването.

И двете известия, са подходящи и за клиенти с повече от едно място на потребление.
Информация относно заявяването на безплатните SMS и имейл услуги е налична на сайта на компанията.