/КРОСС/Над три хиляди души посочиха предпочитаните от тях брандове в първи етап от единствената потребителска класация у нас "ЛЮБИМИТЕ МАРКИ". Стартът на първия етап на инициативата беше на 30 май и продължи до 5 юни. В този етап потребителите посочваха предпочитаната от тях марка в падащото меню от предварително селектираните 26 категории. Този кръг отличи Топ 6 на най-предпочитаните брандове в различните отрасли, съобразно потребителския вот.
В категория ВИСОКОАЛКОХОЛНИ НАПИТКИ продължаващите брандове са ABSOLUT, MARTINI, JIM BEAM, APEROL, CAMPARI и БУРГАС 63. От ВИНО И ВИНАРСКИ ИЗБИ в Топ 6 предпочитани марки продължават SANTA SARAH, EDOARDO MIROGLIO, СЕЙНТ КЛЕР МАРЛБОРО ЕСТЕЙТ, TELISH, MARYAN И KATARZYNA. В категория БЕЗАЛКОХОЛНИ НАПИТКИ надпреварата във втори кръг ще се води между КОКА КОЛА, ШВЕПС, КАПИ, FANTA, SPRITE и ГАЗИРАНИ НАПИТКИ И СТУДЕН ЧАЙ ХИСАР. Любимите МИНЕРАЛНИ ВОДИ на българския потребител са БАНКЯ, ХИСАР, БАЧКОВО, МИХАЛКОВО, ПИРИН и H2O. Предпочитаните Топ 6 марки кафе са PELLINI, CHIBO, BARISTO, KIMBO, SEGAFREDO И SPETEMA. Продължаващите във втори етап ЗАХАРНИ И ИЗДЕЛИЯ - БОНБОНИ са ЧЕРНОМОРЕЦ, ЛИМОНОВИ РЕЗАНКИ, МЕНТИНА, ЛОКУМ, ЛУКЧЕТА и MERCI. А предпочитаните ЗАХАРНИ И ИЗДЕЛИЯ - БИСКВИТИ И ВАФЛИ са БИСКВИТИ ЗАКУСКА, БИСКВИТИ ЕВЕРЕСТ, БИСКВИТИ АНЕЛИЯ, ПРЕСТИЖ, ВАФЛИ МОРЕНИ И ВАФЛИ ЧАЙКА.
В Топ 6 на най-предпочитаните МЕСНИ ПРОДУКТИ продължават ТАНДЕМ, ДИМИТЪР МАДЖАРОВ, COMPASS, HAPPY JUNIOR, ДЕЛИКАТЕС ЖИТНИЦА И НАРОДЕН. Надпреварата в категория МЛЕЧНИ ПРОДУКТИ в следващия етап ще бъде между АЙРЯН БАЛКАН, БОР ЧВОР, ЛАКРИМА, ДОБРЕВ, DANONINO и ACTIVIA. Сред най-предпочитаните брандове в сектор КОЗМЕТИКА са L'OREAL, REFAN, BALEA, АРОМА, АСТЕРА и ЗДРАВЕ. В категория ДЕРМО И МЕДИЦИНСКА КОЗМЕТИКА в Топ 6 предпочитани марки на българския потребител са BIODERMA, ALVERDE, LOGONA, DOLIVA - НАТУРАЛНА НЕМСКА КОЗМЕТИКА, AVENE и BONILASH - СЕРУМ ЗА МИГЛИ. В отрасъл АВТОМОБИЛИ най-голям брой потребителски гласове в първи етап са събрали GREAT WALL, INFINITI, DODGE, PORSCHE, PEUGEOT и TOYOTA.
Предпочитаните ЗАВЕДЕНИЯ ЗА ОБЩЕСТВЕНО ХРАНЕНЕ на българския потребител са HAPPY BAR&GRILL, DON VITO, KFC, ДОН ДОМАТ, LEO'S PIZZA и SUBWAY. В Топ 6 в категория ТЕЛЕВИЗИЯ са отличени BULGARIA ON AIR, BTV, DIEMA, NOVA TV, БНТ 1 и NATIONAL GEOGRAPHIC CHANNEL. Най-слушаните РАДИА у нас са РАДИО ВИТОША, MAGIC FM, CITY, БГ РАДИО, THE VOICE и RADIO FRESH. В категория ИНТЕРИОР И ОБЗАВЕЖДАНЕ в Топ 6 потребителите са отличили МЕБЕЛИ ЯВОР, DOMKO, МЕБЕЛИ ВИДЕНОВ, МАТРАЦИ ТЕД, AIKO и MARTINELI. В категория ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ КОМПАНИИ И БРОКЕРИ първенството до момента държат АРМЕЕЦ, ALLIANZ, SDI ЗАСТРАХОВАТЕЛЕН БРОКЕР, ДЖЕНЕРАЛИ, УНИКА и БУЛСТРАД.
За любима БЪЛГАРСКА МАРКА в първи етап са отличени МАЙОНЕЗА КРАСИ, HAPPY BAR&GRILL, ТЕД, АЙРЯН БАЛКАН, ТАНДЕМ и ЗАХАРНИ ЗАВОДИ. В категория ФАРМАЦЕВТИЧНИ ПРОДУКТИ И КОМПАНИИ потребителите са предпочели във втори етап да продължат SPASMALGON, EFISOL, BENALGIN, ПРОПОЛКИ, NO SPA И MAGNE B6. От ТЪРГОВСКИТЕ ЦЕНТРОВЕ най-много гласове са събрали SERDIKA CENTER, MALL VARNA, BULGARIA MALL, GRAND MALL VARNA, GALLERIA BURGAS и MALL PLOVDIV. А сред най-посещаваните ТЪРГОВСКИ ВЕРИГИ са BILLA, LIDL, KAUFLAND, CARREFOUR, DM и ВИТ - БОРСАТА ЗА МАТРАЦИ.
Предпочитаните Топ 6 МОБИЛНИ ТЕЛЕФОНИ И УСТРОЙСТВА са SAMSUNG, IPHONE, NOKIA, LG, HUAWEI и LENOVO. В отрасъл IT И СОФТУЕРНИ ПРОДУКТИ потребителите са изпратили във втори кръг TELERIK, SAP LABS, MICROSOFT, HEWLETT PACKARD ENTERPRISE COMPANY, IBM и EXPERIAN. Следват три новооткрити категории, в ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ най-популярни са сайтовете FASHIONDAYS.BG, TWIGGYSHOP.BG, VIVRE.BG, BAZAR.BG, STORE.BG и OLX.BG. От МАЙОНЕЗИ И СОСОВЕ потребителите са избрали в Топ 6 да продължат КРАСИ, ОЛИНЕЗА, ДЕРОНИ, РУБИКОН, BARILLA И ПЪРВОМАЙ. А сред ИНОВАТИВНИТЕ МАРКИ с най-много гласове се нареждат МАТРАЦИ ТЕД, ЕКОНТ ЕКСПРЕС, BONILASH - СЕРУМ ЗА МИГЛИ, ВЕДА - БИО ОЦЕТ ОТ ПЧЕЛЕН МЕД, HEWLETT PACKARD ENTERPRISE COMPANY и АРОМА НОЩЕН КРЕМ.
За разлика от други класации, "ЛЮБИМИТЕ МАРКИ" не разчита на жури при номинациите - те са свободни, основани единствено на потребителските предпочитания и не включват специални пазарни критерии. По този начин "ЛЮБИМИТЕ МАРКИ" представя не експертното, а потребителското мнение за брандинга.
Следващият (втори) етап на инициативата стартира в понеделник, 13 юни и ще продължи до 19 юни. Класацията се провежда в три етапа. В подбраните 26 категории всеки участник има възможност да определи коя е неговата любима марка. Критерият, по който ще се излъчат марките в отделните категории, е броят на подадените гласове.