/КРОСС/ Остра реакция на общинските съветници от ВМРО - Българско национално движение в София предизвика начинът, по който Министерски съвет подходи към решаване на проблемите с достъпа до и през Северната скоростна тангентата (ССТ).
Според общинския съветник от ВМРО Карлос Контрера Министерският съвет замазва проблема и очите на хората с временни и палиативни решения. Той се усъмни, че министър-председателят Бойко Борисов е бил сериозно подведен от министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и председателя на Агенция „Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров по темата.
Карлос Контрера посочва, че за облекчаване на трафика и решаване на проблема с достъпа до и през ССТ следва да се проектират и изпълнят в спешен порядък следните връзки: бул. „Рожен" (ново трасе с пробива през промишлена зона Илиянци Запад), бул. „Илиянско шосе" (продължението му към Кубратово), Чепинско шосе, Източна тангента, бул. „Лазар Михайлов".
„В Министерски съвет пак разбрали-недоразбрали. И ако не можем да очакваме от премиера, че разбира или се интересува от градоустройство, то поне ресорният министър Павлова трябва да ги знае тези неща. Да, ама и тя не ги знае, дори съм склонен да мисля, че е подвела целия Министерски съвет, предлагайки временни и палиативни мерки. Защо мисля така. Ето какво казва Павлова след като бодряшки се обяви, че се отпускат още 1,5 млн. лв.: „Ангажимент на Столична община е да изгради локални трасета и да ремонтира довеждащата мрежа - булеварди и улици". Тези думи показват, че министърът няма и най-малка представа за четирите трасета, които трябва да осигурят достъпа. Първо пробивът при бул. „Рожен" не е ремонт, а ново строителство. Второ - бул. „Илиянско шосе" трябва да бъде довършен (едни 800 м. липсват от ССТ до мястото, където свършва в момента, т.е. пак ново строителство). Трето - бул. „Лазар Михайлов" трябва да бъде реконструиран, а Източната тангента - изградена. Т.е. Павлова няма и представа какво трябва да се прави и че това със сигурност ще струва в пъти повече от 1,5 млн. лв. Министърът си мисли, че като се асфалтират пет улици и през 5 имота се ушири един временен път, ще се реши въпросът. Няма да се реши. И това трябваше да са го измислили, още когато започнаха този проект през 2012 г. Изказванията и на Борисов, и на Павлова показват липса на познаване на ситуацията, както и липса на виждане за доизграждането на техния си проект ССТ. Показват също и пълна липса на концепция и виждане на държавно ниво за развитието на столицата. Поради тази причина тези хора ни обричат на палиативни мерки, пожарна политика и грешни управленски решения. По казуса със ССТ се вижда, че нищо не са разбрали", аргументира се Карлос Контрера.
Според съветника от ВМРО - Българско национално движение тези въпроси следва да се решат в спешен порядък, за да се облекчи трафикът, да не се създават затруднения на гражданите, трябва да се решат в полза на града и перспективата за развитие на северните райони на столицата.
„Чух, че премиерът побърза да хвърли вината върху бившия главен архитект. Вместо да се търсят вечните и удобни виновни, Министерски съвет и АПИ да си носят отговорността, защото не главният архитект на София е причината за сегашната ситуация, а калпавите сметки на държавната власт, лошото изпълнение и липсата на единна концепция какво трябва да се направи. Топката винаги е била в полето на кабинета по всички тези въпроси. Включително и с очужденията за стотинки и с много грешки с отчуждени имоти. В тази връзка да започнат да мислят за осигуряване на спешно финансиране на четирите трасета, а не да баламосват обществото с тези 1,5 млн. лв.", завършва Контрера.