ВМРО-София: Правителството се проваля със Северна скоростна тангента
Секция: БЪЛГАРИЯ
13 Юни 2016 12:17
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
ВМРО-София: Правителството се проваля със Северна скоростна тангента

/КРОСС/ Остра реакция на общинските съветници от ВМРО - Българско национално движение в София предизвика начинът, по който Министерски съвет подходи към решаване на проблемите с достъпа до и през Северната скоростна тангентата (ССТ).

Според общинския съветник от ВМРО Карлос Контрера Министерският съвет замазва проблема и очите на хората с временни и палиативни решения. Той се усъмни, че министър-председателят Бойко Борисов е бил сериозно подведен от министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и председателя на Агенция „Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров по темата.

Карлос Контрера посочва, че за облекчаване на трафика и решаване на проблема с достъпа до и през ССТ следва да се проектират и изпълнят в спешен порядък следните връзки: бул. „Рожен" (ново трасе с пробива през промишлена зона Илиянци Запад), бул. „Илиянско шосе" (продължението му към Кубратово), Чепинско шосе, Източна тангента, бул. „Лазар Михайлов".

„В Министерски съвет пак разбрали-недоразбрали. И ако не можем да очакваме от премиера, че разбира или се интересува от градоустройство, то поне ресорният министър Павлова трябва да ги знае тези неща. Да, ама и тя не ги знае, дори съм склонен да мисля, че е подвела целия Министерски съвет, предлагайки временни и палиативни мерки. Защо мисля така. Ето какво казва Павлова след като бодряшки се обяви, че се отпускат още 1,5 млн. лв.: „Ангажимент на Столична община е да изгради локални трасета и да ремонтира довеждащата мрежа - булеварди и улици". Тези думи показват, че министърът няма и най-малка представа за четирите трасета, които трябва да осигурят достъпа. Първо пробивът при бул. „Рожен" не е ремонт, а ново строителство. Второ - бул. „Илиянско шосе" трябва да бъде довършен (едни 800 м. липсват от ССТ до мястото, където свършва в момента, т.е. пак ново строителство). Трето - бул. „Лазар Михайлов" трябва да бъде реконструиран, а Източната тангента - изградена. Т.е. Павлова няма и представа какво трябва да се прави и че това със сигурност ще струва в пъти повече от 1,5 млн. лв. Министърът си мисли, че като се асфалтират пет улици и през 5 имота се ушири един временен път, ще се реши въпросът. Няма да се реши. И това трябваше да са го измислили, още когато започнаха този проект през 2012 г. Изказванията и на Борисов, и на Павлова показват липса на познаване на ситуацията, както и липса на виждане за доизграждането на техния си проект ССТ. Показват също и пълна липса на концепция и виждане на държавно ниво за развитието на столицата. Поради тази причина тези хора ни обричат на палиативни мерки, пожарна политика и грешни управленски решения. По казуса със ССТ се вижда, че нищо не са разбрали", аргументира се Карлос Контрера.

Според съветника от ВМРО - Българско национално движение тези въпроси следва да се решат в спешен порядък, за да се облекчи трафикът, да не се създават затруднения на гражданите, трябва да се решат в полза на града и перспективата за развитие на северните райони на столицата.

„Чух, че премиерът побърза да хвърли вината върху бившия главен архитект. Вместо да се търсят вечните и удобни виновни, Министерски съвет и АПИ да си носят отговорността, защото не главният архитект на София е причината за сегашната ситуация, а калпавите сметки на държавната власт, лошото изпълнение и липсата на единна концепция какво трябва да се направи. Топката винаги е била в полето на кабинета по всички тези въпроси. Включително и с очужденията за стотинки и с много грешки с отчуждени имоти. В тази връзка да започнат да мислят за осигуряване на спешно финансиране на четирите трасета, а не да баламосват обществото с тези 1,5 млн. лв.", завършва Контрера.