Н. Василев: България влиза в дългова спирала, ще има утрояване на дълга
Секция: ИКОНОМИКА
14 Юни 2016 08:24
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Н. Василев: България влиза в дългова спирала, ще има утрояване на дълга

/КРОСС/ България влиза в дългова спирала. Смениха се много правителства и нямаше бюджетни дефицити. Всички правителства в последните 8 години обаче, управляват икономиката така, че има бюджетни дефицити. Скоро ще има утрояване на дълга, само за 8 години, което е много неприятно.

Това заяви в понеделник в ефира на Bulgaria ON AIR бившият вицепремиер и министър на транспорта Николай Василев. Той предупреди, че някои от най-големите държавни катастрофи са след дългови кризи.

"В добрите години трябва да има излишъци, за да може всяка година държавата да е по-малко задлъжняла от предходната", обясни икономистът.

Николай Василев коментира и ползите от предстоящата концесия на Летище София. Според него синдикатите не са прави да са против концесията на летището, а единственото важно нещо в случая е, че са се събудили. "Ако промените цифрите, те пак ще са против", отсече експертът.

"Важният въпрос е правилно ли е да се концесионират летища и пристанища, а отговорът е категорично да. Ползите са много. Знам как трябва да изглежда модерно летище през 21 век. За мен новият терминал не попада в категорията на атрактивните летища по света. Летището е празно и скучно", коментира Николай Василев.

Той изрази мнение, че "на държавата не й е работа да управлява такива обекти и е най-добре да предостави управлението на световен и модерен оператор".

Според Николай Василев не може да се говори за евентуално оскъпяване на летищните такси и билетите.

"Летището трябва да събира такси, но това не означава оскъпяване на билетите. Против са тези хора, които традиционно са против всякакви концесии от 25 години. Министерството трябва да концесионира летището по най-професионалния и прозрачен начин. След две години няма да познаем този терминал", посочи икономистът.