СЕМ: Медиите да си дават сметка за влиянието върху аудиторията
Секция: БЪЛГАРИЯ
16 Юни 2016 08:58
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
СЕМ: Медиите да си дават сметка за влиянието върху аудиторията

/КРОСС/Трябва да си даваме ясна сметка какво влияние оказваме върху обществото.

Това заяви пред БНР София Владимирова от Съвета за електронни медии (СЕМ) по повод отразяването на случая с гимнастичката Цветелина Стоянова.

21-годишната Цвети Стоянова направи опит за самоубийство в понеделник следобед. Същия ден, сутринта, ансамбълът ни по художествена гимнастика замина за Израел. Това породи съмнението, че "златното момиче" е опитало да сложи край на живота си, защото е било отхвърлено от отбора. Треньорът й, председателят на федерацията и спортният министър категорично отхвърлиха тази теза. Те обясниха, че Цветелина Стоянова сама е отказала да се състезава поради недоброто й здравословно състояние. Стана ясно, че момичето е страдало от психично разтройство.  

София Владимирова обаче напомни на медиите, че информацията за здравословното състояние на когото и да е е лична информация и е добре да не бъде оповестявана публично. 

Дали има нужда от психическа помощ, или няма нужда от психическа помощ, намесата на родителите... стигна се включително до детайли за смъртта на нейната майка, за това нейната майка имала ли е психическо заболяване, което, моето лично усещане е, че е малко отвъд границата, коментира тя. 

По-рано тази седмица СЕМ оповести резултати от наблюдение на най-гледаните телевизионни програми в периода 30 март - 5 април, в което се констатира, че има сериозен превес на новините с негативен знак. Тогава медийните експерти изразиха безпокойството си, че това влияе върху аудиторията, а преекспонирането на едни и същи теми и събития лишава публиката от друга значима информация.