/КРОСС/ Парламентът създаде Държавна агенция "Електронно управление" към Министерския съвет, която ще осъществява сътрудничество между българските институции, свързани с електронното управление, и европейските. Това стана с приемането на второ четене на промените в Закона за електронното управление.
Новата агенция ще реализира проекти, свързани с електронното управление, които ще имат значение за всички администрации. Структурата и бюджетът ще бъдат определени от правителството. То ще избере и председателя на новия орган.
За последните 10 години България е дала над 2 милиарда лева за електронно управление, коментира депутатът от Реформаторския блок Антони Тренчев при гласуването на второто четене на Закона за електронното управление.
С промените ще се сложи край на изтичането на държавни средства, като ще има яснота и за това кой носи отговорност за случващото се в електронното управление, категоричен е Тренчев:
За най-елементарни услуги ние продължаваме да ходим по някакви прашлясали гишета, които обикновено между 12 и 16 часа почиват, за наистина най-обикновени административни услуги, които в XXI век би трябвало да са даденост на българското общество онлайн.
Ще сложим край на многогодишното крадене. Най-накрая ще имаме яснота кой носи отговорност за случващото се и не случващото се в електронното управление в България.
Ще създадем Държавната агенция за електронно управление, чийто председател еднозначно ще носи отговорността за това, което се случва. Това е много важно, това е прецедент, подчерта още Тренчев.
Важен е историческият шанс да се направи крачката към електронното управление у нас, призоваха вносителите.
В Естония всичко може да се направи онлайн с изключение на брак, на развод и да си продадеш имота. Абсолютно всички услуги може да бъдат направени онлайн, което трябва да бъде и нашата цел. В 99% хората попълват данъчните си декларации онлайн, даде като пример Естония Настимир Ананиев.
От "БСП лява България" заявиха, че ще гласуват "въздържал се" по всички текстове от Закона.