Станишев даде старт на кампанията за Младежкия план
Секция: ПОЛИТИКА
16 Юни 2016 22:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Станишев даде старт на кампанията за Младежкия план Министри, евродепутати, партийни лидери и активисти застанаха зад инициативата на лидера на ПЕС

/КРОСС/ "Представете си студент, който завършва образованието си, но с години да не може да си намери постоянна работа. Представете си дете, което расте без нито една книга. Представете си младеж, който никога не е ходил на театър, опера или концерт. родители, които не могат да осигурят прехраната на детето си или не могат да си позволят необходимо лечение. Не е трудно - защото това е суровата реалност за хиляди младежи и деца в Европа. В XXI век., в най-богатия континент, един от всеки пет младежи е безработен. Цяло поколение вече губи вяра не просто в политиката, а в собственото си бъдеще и в европейския проект. Ние, европейските социалисти, не можем да приемем тази реалност. Не можем да останем безучастни към тази несправедливост, наложена ни от години на напразни обещания и грешни прироритети на десницата. С Европейския План за младежта ние заявяваме, че е време да обърнем нова страница: недостигът на пари не може да бъде извинение за липсата на адекватни мерки."
Това заяви при старта на кампанията за Европейския младежки план в Брюксел лидерът на европейските социалисти Сергей Станишев, съобщи stanishev.eu. В началото на годината той предложи инициативата, която бе единодушно подкрепена от левите премиери в Париж през март. Днес в кампанията се включиха Групата на социалистите и демократите в Европейския парламент, Групата на ПЕС в Комитета на регионите, представители на всички социалистически партии в Европа, младежката организация на ПЕС, Фондацията за прогресивни европейски изследвания, Конфедерацията на европейските синдикати и много други.

 


Планът на Станишев обхваща 4 стълба: борбата с безработицата, повишаване на образователната мобилност, достъпът до култура и грижата за децата. Левите ще настояват Младежката гаранция - най-успешният инструмент за борба за младежката безработица, иницииран именно от социалистите - да получи допълнителни 20 млрд. евро финансиране до 2020 г. и да се превърне в постоянно действащ механизъм, а възрастовата граница да бъде вдигната до 30 г. Социалистите предлагат европейската програма за образователен обмен Еразъм+ да обхване повече ученици от гимназиалното и професионално обучение. Сред смелите идеи е и създаването на "европейски културен чек", съфинансиран от ЕС и страните-членки, за достъп до произведения на културата и културни събития, които да дадат възможност на повече млади хора да си купят книги, да отидат на концерт, да вземат уроци по изкуство и др. Планът предвижда също гарантиране на основни права на децата, живеещи в бедност, като достъп до образование, здравеопазване и здравословно хранене в училище.
Сред участниците в днешното събитие бяха Лаура Слимани, председател на младежката организация на ПЕС, Лорет Онкелинкс, вицепрезидент на белгийската социалистическа партия, Джон Кромбе, лидер на фламандската социалистическа партия и Тиебо Вебер от Евопейската конфедерация на синдикатите.
"Младежката гаранция е изключително ефективен механизъм за младежка заетост. Само за 3 години в Брюксел младежката безработица намаля с 30%. Ето защо подкрепяме Плана "Станишев" и като партия ще се включим активно в кампанията", заяви Лорет Онкелинкс.
Лидерът на фламандските социалисти Джон Кромбе сподели: "Благодарение на младежката гаранция, над 5000 младежи си намериха работа, а над 1000 започнаха стаж. 64% от стажантите останаха на постоянна работа. Това е огромен успех за европейските социалисти."
Целта на кампанията е да "излезе от Брюксел" и да достигне до всяка от 28-те страни-членки. ПЕС стартира специален информационен сайт youthplan.eu, на който може да бъде намерена повече информация за инициативата. Социалистите залагат на атрактивна кампания в социалните мрежи, видео материали и томбола с награда пътуване до Прага.