/КРОСС/ Германският автомобилен концерн Volkswagen AG представи план за развитието си до 2025 г., според който компанията смята да съсредоточи своята дейност върху електрическите и безпилотните автомобили, предаде FT в петък.
По думите на шефа на компанията Матиас Мюлер това ще е най-голямата смяна на парадигмата в историята на концерна.
video:https://www.youtube.com/watch?v=ZTnyvCrckGs
Плановете на ръководството й са след девет години автомобилостроителят да разполага с 30 модела електромобили и от тази линия ежегодно да се продават 2-3 милиона бройки. Освен това компанията, чийто имидж бе силно накърнен от скандала с манипулирането на въглеродните емисии, изхвърляни от някои от дизеловите й двигатели, ще се съсредоточи върху разработването на мобилни приложения.
"Централна част от новата ни визия е препозиционирането на бизнеса с производство на компоненти, който ще бъде обединен за цялата група", заяви още Мюлер.
Според източници на изданието, компанията планира прехвърлянето на производството на части към външни доставчици, което би трябвало да повиши конкурентоспособността на групата, която в момента се възползва от по-ниските производствени разходи в Източна Европа в по-малка степен, отколкото други компании от региона. Разходите на групата за суровини, доставки, стоки и услуги са нараснали от 80 млрд. евро през 2010 г. до 144 млрд. евро през миналата година.
"Ние се прощаваме с илюзиите, че можем да правим всичко по-добре или да разработваме всичко сами. За да ускорим иновациите, ще полагаме специфични усилия за овладяване на външно ноу-хау, като например разчитаме в по-голяма степен на придобивания и инвестиции в рисков капитал", изтъква Мюлер.
VW планира допълнително опростяване на системата за модулно разработване и производство, която цели стандартизирането на възможно най-голяма част от използваните компоненти. Вместо досегашните 12 групи превозни средства в бъдеще системата ще е разделена само на четири. "В бъдеще ще се работи само с четири основни архитектури при разработването на нови модели - една за икономичните превозни средства, една за масовите модели, за премиум сегмента и за спортните коли. Това значително ще намали сложността и ще увеличи търговските ползи", заявява Мюлер, който до миналата година ръководеше луксозното подразделение на групата Porsche.
"Ако искаме да поддържаме водещата си роля в автомобилната индустрия след сериозното влошаване на резултатите в следствие на скандалите, трябва да се поучим от направените грешки", изтъква Мюлер. Разкритията за манипулациите на тестовете за вредни емисии досега са коствали на компанията 16,2 млрд. евро. За да се справи с тази криза, която е най-тежката в историята на групата, VW ще се опита да се адаптира към промените на пазара, довели до възхода на нови играчи, като Tesla Motors.