С пътешествие в джоба
Секция: Туризъм
21 Юни 2016 09:50
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
С пътешествие в джоба

/КРОСС/ Приложение прави пътуването по-лесно и забавно.

SpeediFly е предназначено за спонтанни пътувания в рамките на следващите 10 дни, като предлага най-добрите и изгодни персонализирани оферти, които са съобразени с интересите на потребителя - любими страни, хобита, спорт, музика и култура.

Екипът, разработил SpeediFly, е от младите и високообразовани бургазлии: Александър Караджиян (завършил „Архитектура" в Харвард), Стоян Добрев (завършил „Международен мениджмънт" в Манчестърския университет) и Захари Дичев (има бакалавърска степен по „Визуални ефекти и компютърна графика" от колежа в Саванна, Джорджия, САЩ, както и магистърска по „Компютърни науки" от Университета на Сейнт Андрюс в Шотландия).

Ако например някой е фен на сърфинга, SpeediFly ще му предложи пътуване до Португалия. Или пък ако е фен на испанския футбол, SpeediFly може да му предложи атрактивни оферти да присъства на мач между Барселона и Реал Мадрид например. Освен всичко това SpeediFly е социална платформа, в която потребителите могат да организират с приятелите си групови пътувания, да създават менюта, базирани на хобита, и най-важното - в момента на плащането те ще могат да си разделят поравно цената на тези пътувания, обяснява пред БНР Стоян Добрев.

Идеята се ражда по време на обяд в Харвард между Александър Караджиян и негов състудент. Наблюдавайки колегите си, те си дават сметка, че платформа, която да ги улесни при резервациите им за пътуване не съществува. Освен това Александър казва, че и тримата основатели на компанията са запалени пътешественици:

Ние виждаме не само потенциала, но и смисъл в това хората да посещават нови места по света, не само защото в момента се е появила изгодна оферта на пазара, а защото определеното място, за което в момента има достъпни полети, се вписва с техните интереси - били те гмуркане, каране на ски, спортно събитие или концерти.

Не само авторите на проекта обаче виждат потенциала на приложението. Преди дни SpeediFly получава голяма инвестиция от чешкия акселератор StartupYard и частен инвеститор. Александър казва как се печелят 300 000 евро:

Много хора биха казали, че 300 000 евро се печелят с труд и добра идея. Но всъщност инвестициите в стартъпи на такъв ранен етап от развитието им са възможно най-рисковите. Обикновено около 90 процента от тях умират. Истината е, че в момента, в който видяхме главния ни инвеститор - Петър Замечник, се появи една естествена връзка между нас като приятели. Аз мисля, че в този момент харизмата на екипа ни ни помогна. Инвеститорът многократно каза: „Аз не инвестирам във вашата идея, а заради това, че сте образовани, енергични и видели много по света млади хора". Късметът винаги е нужен, разбира се. За да намериш правилния инвеститор трябва да си в точното време на правилното място.

В момента SpeediFly се поддържа единствено на iOS, тъй като официалното му пускане ще е в Лондон в началото на юли, а на този пазар основно се използва iPhone. Приложението ще стартира за България през октомври и от екипа обещават, че тогава вече то ще се поддържа на web и Android платформи. Александър допълва:

В момента планираме интеграция на хотели, апартаменти и вили, в които нашите клиенти ще могат да отсядат, както и на билети за концерти, музикални и филмови фестивали и спортни събития, които те могат да посещават. И тук, в България, с навлизането на low-cost компаниите се забелязва в последно време как младите хора пътуват все по-често и ние сме окуражени и вярваме, че това ще продължи. Другите големи европейски градове, до които ще достигнем в следващите шест месеца, са Париж, Мадрид, Амстердам и Рим.

Въпреки че SpeediFly е дебютно приложение за бургазлиите, имайки предвид тяхната амбиция и креативност, то вероятно ще се окаже първото от поредица успешни. А SpeediFly има потенциала да се превърне в нов социален феномен.