„Български пощи” ЕАД предлага нова услуга „Митническо представителство”
Секция: БЪЛГАРИЯ
30 Юни 2016 12:04
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
„Български пощи” ЕАД предлага нова услуга „Митническо представителство”

/КРОСС/ От 1 юли 2016 година влиза в сила „Инструкция за митническо оформяне на международни пощенски пратки", подписана между „Български пощи" ЕАД и Агенция „Митници".
Тази инструкция е във връзка с прилагането на европейски регламенти и се въвежда с цел подобряване обслужването на потребителите на пощенски услуги.
С новата Инструкция се разширява обхвата на услугите, предоставяни от „Български пощи" ЕАД. Дадено е право на задължения оператор на универсалната пощенска услуга да подава от името на клиента митническа декларация с намален набор данни (по облекчена процедура) за стоки в пощенски пратки, ако тяхната стойност не надвишава левовата равностойност на 1000 EUR.
В случай, че получателя на пощенска пратка желае да се възползва от новата услуга „Митническо представителство", е необходимо същият да предостави на място, изпрати по факс, e-mail или по пощата необходимите документи за освобождаването на пратката, посочени в „писмото-покана" на митническите органи и „ декларация-съгласие" за представянето му от БП ЕАД пред митническите органи на Република България.
Предимствата за нашите клиенти са:
Опростени процедури за деклариране на стоките, съдържащи се в пратките.
Възможност за получаване на пратките в пощенските станции по местоназначение.
Спестяване на време и транспортни разходи.
Сумите за митническите сборове се внасят предварително от БП ЕАД и се заплащат от клиента при получаване на пратката
Цената на услугата „митническо представителство е 12,00 лева.
Ако в рамките на пет работни дни получателя не си вземе митническата пратка от пощенската станция по местоназначение, се извършва анулиране на „митническото представителство" и същата се връща обратно на пощенската станция към Митницата.
„Български пощи" ЕАД имат 17 пощенски станции към Митницата в цялата страна. Списък на тези пощенски офиси и конкретна информация за необходимите документи при използване на услугата има на сайта на дружеството.