Маршрутката робот Navya Arma вече работи в Швейцария
Секция: Автомобили
30 Юни 2016 12:26
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Маршрутката робот Navya Arma вече работи в Швейцария

/КРОСС/ В историческия град Сион в Швейцария стартира в тестови режим проект на Федералното пътно управление FEDRO, наречен SmartShuttle, по който в момента на улиците на града се движат два електрически микроавтобуса Arma, производство на френската фирма Navya.

Машинка побира 15 пътника, 4 от които правостоящи, но по време на изпитанията се качват максимум девет души, а максималната скорост от 45 км/ч принудително е ограничена на 20 км/ч. Въпреки че Arma е напълно автономна, в салона постоянно се намира "водач за безопасноста", който в случай на нужда е готов да дръпне внезапната спирачка, а през останалото време помага на пътниците да се качват и слизат. Маршрутката се контролира дистанционно, има паник-бутон, а пътуването е безплатно, пише auto-press.net.

Автобусчето не върви само в понеделник и има само две фиксирани спирки. Но може да бъде хванато и между тях с помоща на специално онлайн приложение за смартфон. Ако времето не е добро или пък състоянието на пътя не позволява, маршрутките не се движат.

Това засега е единственият модел на марката Navya, създаването му е отнело почти десет години, а представянето пред широка публика за пръв път се състоя през октомври миналата година. Машината е изминала 10 000 тестови километра и е превозила 25 000 пътника. Габаритите й са - 4750 х 2050 х 2550 мм, просветът е 200 мм. Готова за път тежи между 2100 и 2350 кг, а с полезния си товар 3150-3400.Arma е оборудвана с лидар - активна оптична система ползваща лазери и камери, куп други сензори, GPS, климатик и резервен акумулатор. Електромоторът е с мощност 15-25 кВт (20-34 к.с.), захранването е от литиево-желязо-фосфатен акумулатор с капацитет от 33 кВтч. Запасът на ход се мери във време на експлоатация - 5-8 часа, в зависимост от условиията, индукционното презареждане отнема от 5 до 12 ч.

Целта на проекта SmartShuttle е подмяна на традиционните градски автобуси с автономни електрокари, а тестовете ще продължат до октомври следващата година. Продукцията на компанията Navya вече е заинтересувала и немците, така че на хоризонта са тестове и в Германия.

video:https://www.youtube.com/watch?v=wUxzmbRpaYE