/КРОСС/ Автомобилите с ДВГ доминират автоиндустрията и пътищата вече втори век. Но електромобилите постепенно набират мощ, но освен това можем да участваме още по-драстични промени в автомобилната индустрия от масовото преминаване на колите на електрозадвижване. Спокойно можем да си представим как някой от внуците ни не само няма да отваря капачката на резервоара на колата си, но дори и да няма въобще собствен автомобил!
Електрозадвижването и новите технологии, свързани с интернет и предаването на информация, могат да доведат до успешен финал ерата на притежаваните индивидуално автомобили в света. Вече болшинството анализатори смятат, че комбинацията от електрозадвижване, автономно управление, кар и райд шеринг/споделен автомобил и споделено пътуване/ ще променят тотално в света начина на изпозване на автомобилите, auto-press.net.
В основата на този процес специалистите виждат като основен лост именно електрозадвижването, защото си пасва идеално с новите технологии и услуги. Купчината сензори и процесори нужни за автомотизираното управление ползват доста ток, анапъбно електрическото задвижване напълно може да задоволи тези нужди. Същото е в сила за безбройните вече "свързани" екстри, занимаващи хората, докато няма нужда да управляват автомобила и правят споделянето на автомобила и пътя много ефикасно от икономическа гледна точка. Увеличеното използване на системите за кар и драйв шеринг може да осигури повече възможности за придвижване на хората дори от обществения транспорт.
Слънцето си има и обратна страна - подобен процес на практика може да доведе до утежняване на градския трафик и засилване изхвърлянето на вредности, като последното няма да стане при използването на електромобилите. Флотилиите електромобили ще намалят нивото на емисии на вредности, а възможностите им за свързване ще се използват за координиране на движението им, отпадането на светофарите, а от там и на задръстванията, заради работата им като координирана мрежа.
Автомобилите в съвместно използване, естествено ще имат доста по-висок годишен пробег от индивидуално притежаваните, което ще съкрати животът им. Това също е добре дошло за автоиндустрията, защото те по-често ще бъдат заменяни с нови в сравнение със съхраняваните в домашните гаражи коли. Тук има още един плюс - акумулаторите на излезлите от употреба електромобили с успех могат да се ползват и по-нанатък като резервоари на енергия и балансиране на мрежата в домовете и офисите на компаниите, зареждани от соларни панели.
В компаниите съвсем не са слепи и се подготвят да осигуряват нов вид услуги за клиентите си, запазвайки доходноста си. BMW и Daimler вече са задействали собствени сервизи за споделяне на автомобили, докато GM инвестира в система за споделено каране - услугата Lyft отделена в самостоятелна "мобилна" марка, наречена Maven. Ford пък планира превръщането си от автомобилна компания в "мобилна" компания с цел разгъването на каршеринга и намирането на други потенциални източници на приходи извън тези от стандаpтните автомобилни продажби.