/КРОСС/„Жегите действат малко по-лошо на онези, които са зад волана, тъй като всички знаем, че жегата може да бъде голям враг. Статистиката сочи не много добри данни към последните дни". Това каза в предаването „Събуди се" по Нова телевизия Мария Ботев, инспектор в „Пътна полиция". Тя допълни, че „Пътна полиция" полага усилия и служителите са на местата си, като работят, подпомагат движението, упътват гражданите и дават своите съвети.
По въпроса, какви мерки трябва да вземе държавата, относно превенцията и безопасността по пътищата, инспектор Ботева каза: „Работи се усилено към прилагането на предприетите мерки, така че по отношение на камерите, дали са достатъчно или не са достатъчно, аз считам, че към момента, с ресурса, с който разполагаме, нашите служители не са спрели да работят, обработват се нарушенията. Никой не се съмнява в това, че камерите трябва да бъдат повече, но това не зависи единствено и само, сами разбираме, от органите на „Пътна полиция". Надяваме се, че всичко това ще бъде увеличено като капацитет".
По думите на Любка Маринова от Асоциацията на пострадалите при катастрофи има само една-единствена камера за средна скорост, която се намира в тунела „Люлин". „Би трябвало да има повече такива камери. Във всички тунели трябва да има, за да ти подсказват с каква скорост да се движиш и да не можеш да допуснеш катастрофи", каза Маринова. Тя посочи, че през последните години, през летните месеци, са загинали 953-ма човека, което никак не е малко. „Младите шофьори допускат между 20 и 25 процента от тежките ПТП", отбеляза Любка Маринова. Според нея, безопасността на движението е събирателно средство, съставено от няколко компонента.
„И пътищата са важни, и камерите са важни, и контролът е важен, състоянието на автомобила също е важно, това, в каква форма тръгваме, в смисъл - физическа, тръгваме да шофираме на дълъг път, също е важно. Но по отношение на камерите, се пропуска един основен момент - не всичко, което се снима се обработва. Голяма част от шофьорите остават ненаказани, защото изтичат нормативните срокове, по които могат да се обработват тези материали", допълни тя.
„Има полза от камерите и те са бъдещето, но ми се струва, че сега трябва да се засили физическият контрол от страна на „Пътна полиция" над водачите, защото близо година-година и половина, даже и повече, те бяха оставени, така да се каже без контрол, тъй като нямаше оборудвани коли с видеокамери, с микрофони и не можеха да извършват тези проверки", каза още Любка Маринова.
Според Мария Ботева, не само камерите могат да окажат възпиращ ефект върху намаляването на пътно-транспортния травматизъм. Тя обърна внимание върху физическото състояние и възрастта на водачите, и техния стаж като водачи.