/КРОСС/ В края на 2011-та година имах страхотната възможност да карам един автомобил, който преобрази вижданията ми по отношение на пътната динамика и остави трайни "последици" в скромната ми душа. И така, вече почти 5 години, когато става въпрос за еталон на компактна суперспортна кола, единственият ми "аршин" е BMW 1 Series M Coupe, информира auto-press.net.
1 Series M Coupe беше безмилостна, изключително мощна, изключително бърза и изключително безапелационна "пила", единствената цел за създаването на която беше да нагнетява страстите до умопомрачителни нива и след това да те остави разтреперан и искащ още. Това беше агресивен и изпълнен с потенциал автомобил, с който неразумният няма никакъв шанс.
Изцяло новото BMW M2 носи в себе си всички характерни за 1 Series M Coupe качества, но те са били премодулирани с помощта на специализиран курс за галантни обноски и ухаят с младежки дух. Въпреки че откриваме редица дизайн препратки между двата автомобила, при M2 формите са значително по-загладени и обемни, линиите не са толкова отчетливи, а крайният резултат е едно привлекателно за окото, а и ръката, произведение, което е в състояние да разтупти сърцето със страшна сила. Дори само ако позабавите поглед върху задната част на колата.
Привлекателна е не само визията на M2, но и цялостната идея, залегнала в разработката му- когато трябва, да бъде в състояние да предложи върхова емоция, но в същото време да може да се използва и като комфортно решение за ежедневен транспорт. При необходимост, дори и на четиричленно семейство с 2 по-малки деца.
Всеки един от пътниците може да разчита на отличен интериорен простор, а водачът и неговия щастлив спътник и на ергономични спортни седалки с отлична странична опора. Изпълнението на вътрешността на колата е на типичното за баварската марка високо ниво, като са добавени и няколко интересни подробности, акцентиращи върху истинските й възможности. Товарното отделение пък е напълно адекватно, с вместимост от почти 400 литра.
Въпреки че функционалността и ежедневната приложимост са сред основните "пера" на BMW M2, неговата истинска същност е спиращото дъха пътно поведение. Основният виновник тук е новоразработен трилитров, шестцилиндров редови двигател, който генерира максимална мощност от 370 конски сили при 6500/мин и спиращ дъха максимален въртящ момент от 465 Нм (500 Нм в режим overboost). За сравнение само, под предния капак на 1 Series M Coupe имаше 340 конски сили и 450 Нм.
В сравнение със стандартната версия на втората серия, BMW M2 може да се похвали и с заимстване на няколко конструкционни и технологични решения, в това число алуминиевото предно и задно окачване, от BMW M3/M4, 19-цолови алуминиеви джанти, кормилно управление M Servotronic с две настройки и мощните M Compound спирачки. Сериозен плюс е и Активния М диференциал с електронно управление, който оптимизира сцеплението и стабилността при шофиране. Още по-висока радост от шофирането обещава M Dynamic Mode (MDM) на динамичния контрол на стабилността, който допуска превъртане на колелата на състезателна писта и леки, контролирани дрифтове.
По-широко с 5.5 сантиметра в предната си част и с 8 сантиметра в задната, в сравнение със стандартната двойка, M2 се предлага в четири основни цвята- Long Beach Blue, Alpine White, Black Sapphire и Mineral Grey, като всеки един от автомобилите идва с M спортни седалки и волан с кожена тапицерия, допълнителна подложка за левия крак, обозначителни M-лога и специално разработени за модификацията карбонови елементи за интериора.
Други отличителни черти на M2 са специално оптимизирана изпускателна система с четири накрайника, които представляват отличен завършек на долната задна част на автомобила. Звукът, който генерира двигателя е допълнително акцентиран благодарение на специалните електронно управляеми клапи, придаващи по-впечатляващ тембър по целия работен диапазон на мотора.
Предавателната кутия, заедно с екстериорното цветово решение на BMW M2, е една от малкото "променливи" в конфигурирането на автомобила. Екипиран с всички възможни системи за активна и пасивна безопасност, най-новите достояния на баварците по отношение на инфо-комуникационните решения, клиентът трябва да се справи с дилемата- класическа шестстепенна механична и роботизирана седемстепенна трансмисия. За съжаление, по време на теста ни на пистата Хунгароринг имах възможност да се запозная само с конфигурацията с второто предложение, но и то е повече от впечатляващо.
Именно при избор на модификация с роботизирана предавателна кутия, която позволяла превключване както с побутване/придърпване на скоростния лост, така и с пера зад волана, водачът може да разчита на ускорение от 0 до 100 км/ч за 4.3 секунди. Колата идва със система за оптимално потегляне от място Launch Control, както и с типичната функционалност на представителите на марката за избор между няколко режима на поведение, като в конктретния случай те са COMFORT, SPORT и SPORT+.
250 км/ч пък е максималната скоорст на движение и на двете версии, стига да не e поръчан пакетът M Driver's Package, в резултат на което ще можете да разчитате на допълнителни 20 км/ч.
Въпреки че основният акцент при M2 попада върху спортното и динамичното, автомобилът идва и с допълнителни функционалности, които да направят ежедневието по-приятно и интересно. Колата разполага с пълна синхронизация с приложението на GoPro, достъп до интернет и съответно електронна поща, прогноза за времето, пътна информация и други, благодарение на BMW ConnectedDrive, и други.