BMW M2 : Бързо и яростно, бавно и нежно
Секция: Автомобили
05 Юли 2016 12:19
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
BMW M2 : Бързо и яростно, бавно и нежно

/КРОСС/ В края на 2011-та година имах страхотната възможност да карам един автомобил, който преобрази вижданията ми по отношение на пътната динамика и остави трайни "последици" в скромната ми душа. И така, вече почти 5 години, когато става въпрос за еталон на компактна суперспортна кола, единственият ми "аршин" е BMW 1 Series M Coupe, информира auto-press.net.

1 Series M Coupe беше безмилостна, изключително мощна, изключително бърза и изключително безапелационна "пила", единствената цел за създаването на която беше да нагнетява страстите до умопомрачителни нива и след това да те остави разтреперан и искащ още. Това беше агресивен и изпълнен с потенциал автомобил, с който неразумният няма никакъв шанс.

Изцяло новото BMW M2 носи в себе си всички характерни за 1 Series M Coupe качества, но те са били премодулирани с помощта на специализиран курс за галантни обноски и ухаят с младежки дух. Въпреки че откриваме редица дизайн препратки между двата автомобила, при M2 формите са значително по-загладени и обемни, линиите не са толкова отчетливи, а крайният резултат е едно привлекателно за окото, а и ръката, произведение, което е в състояние да разтупти сърцето със страшна сила. Дори само ако позабавите поглед върху задната част на колата.

Привлекателна е не само визията на M2, но и цялостната идея, залегнала в разработката му- когато трябва, да бъде в състояние да предложи върхова емоция, но в същото време да може да се използва и като комфортно решение за ежедневен транспорт. При необходимост, дори и на четиричленно семейство с 2 по-малки деца.

Всеки един от пътниците може да разчита на отличен интериорен простор, а водачът и неговия щастлив спътник и на ергономични спортни седалки с отлична странична опора. Изпълнението на вътрешността на колата е на типичното за баварската марка високо ниво, като са добавени и няколко интересни подробности, акцентиращи върху истинските й възможности. Товарното отделение пък е напълно адекватно, с вместимост от почти 400 литра.

Въпреки че функционалността и ежедневната приложимост са сред основните "пера" на BMW M2, неговата истинска същност е спиращото дъха пътно поведение. Основният виновник тук е новоразработен трилитров, шестцилиндров редови двигател, който генерира максимална мощност от 370 конски сили при 6500/мин и спиращ дъха максимален въртящ момент от 465 Нм (500 Нм в режим overboost). За сравнение само, под предния капак на 1 Series M Coupe имаше 340 конски сили и 450 Нм.

В сравнение със стандартната версия на втората серия, BMW M2 може да се похвали и с заимстване на няколко конструкционни и технологични решения, в това число алуминиевото предно и задно окачване, от BMW M3/M4, 19-цолови алуминиеви джанти, кормилно управление M Servotronic с две настройки и мощните M Compound спирачки. Сериозен плюс е и Активния М диференциал с електронно управление, който оптимизира сцеплението и стабилността при шофиране. Още по-висока радост от шофирането обещава M Dynamic Mode (MDM) на динамичния контрол на стабилността, който допуска превъртане на колелата на състезателна писта и леки, контролирани дрифтове.

По-широко с 5.5 сантиметра в предната си част и с 8 сантиметра в задната, в сравнение със стандартната двойка, M2 се предлага в четири основни цвята- Long Beach Blue, Alpine White, Black Sapphire и Mineral Grey, като всеки един от автомобилите идва с M спортни седалки и волан с кожена тапицерия, допълнителна подложка за левия крак, обозначителни M-лога и специално разработени за модификацията карбонови елементи за интериора.

Други отличителни черти на M2 са специално оптимизирана изпускателна система с четири накрайника, които представляват отличен завършек на долната задна част на автомобила. Звукът, който генерира двигателя е допълнително акцентиран благодарение на специалните електронно управляеми клапи, придаващи по-впечатляващ тембър по целия работен диапазон на мотора.

Предавателната кутия, заедно с екстериорното цветово решение на BMW M2, е една от малкото "променливи" в конфигурирането на автомобила. Екипиран с всички възможни системи за активна и пасивна безопасност, най-новите достояния на баварците по отношение на инфо-комуникационните решения, клиентът трябва да се справи с дилемата- класическа шестстепенна механична и роботизирана седемстепенна трансмисия. За съжаление, по време на теста ни на пистата Хунгароринг имах възможност да се запозная само с конфигурацията с второто предложение, но и то е повече от впечатляващо.

Именно при избор на модификация с роботизирана предавателна кутия, която позволяла превключване както с побутване/придърпване на скоростния лост, така и с пера зад волана, водачът може да разчита на ускорение от 0 до 100 км/ч за 4.3 секунди. Колата идва със система за оптимално потегляне от място Launch Control, както и с типичната функционалност на представителите на марката за избор между няколко режима на поведение, като в конктретния случай те са COMFORT, SPORT и SPORT+.

250 км/ч пък е максималната скоорст на движение и на двете версии, стига да не e поръчан пакетът M Driver's Package, в резултат на което ще можете да разчитате на допълнителни 20 км/ч.

Въпреки че основният акцент при M2 попада върху спортното и динамичното, автомобилът идва и с допълнителни функционалности, които да направят ежедневието по-приятно и интересно. Колата разполага с пълна синхронизация с приложението на GoPro, достъп до интернет и съответно електронна поща, прогноза за времето, пътна информация и други, благодарение на BMW ConnectedDrive, и други.