Сексуално-образователната кампания на Durex, в която се включиха 48 000 ученици, сложи край на учебната година
Секция: БЪЛГАРИЯ
06 Юли 2016 10:09
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Сексуално-образователната кампания на Durex, в която се включиха 48 000 ученици, сложи край на учебната година

/КРОСС/ На 6-и юли Durex обяви края на сексуално-образователната програма на компанията, която се проведе в 80 училища в 7 български града. 48 000 ученици се включиха в инициативата, а 6000 младежи на възраст между 14 и 16 години, посетиха лекции относно връзките и секса. Образователните класове запознаха учениците с физическите промени, съпътстващи пубертета, митовете и истините, свързани със сексуалния акт, нежеланата бременност, методите за контрацепция, сексуално предаваните инфекции и ХИВ. Durex, в партньорство с Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП), организираха лекции в София, Пловдив, Стара Загора, Бургас, Варна, Русе и Плевен, които продължиха в рамките на 7 седмици.

„Кампанията помага на младите българи да получат подходяща информация в сферата на сексуалното и репродуктивно здраве и да осъзнаят, че ползването на презервативи и здравната превенция са определящи за развитието на сексуалния им живот. За нас е важно да достигнем с подходящи послания до учениците на възраст между 14 и 16 години, тъй като те тепърва изграждат сексуалната си култура. Сексът все още е тема табу в България и това води до ниско ниво на образованост по темата. Благодарение на инициативата на партньори като Durex, имаме възможност да предприемем нови стъпки, да информираме повече млади хора и да отговорим на повече въпроси, свързани със сексуалното здраве", коментира д-р Радосвета Стаменкова, изпълнителен директор на Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве.
Тазгодишната сексуално-образователната кампания на Durex провокира голям интерес, любопитство и много въпроси от страна на учениците, което води до положителна промяна, споделят лекторите, участници в обученията. Последователните стъпки в областта на сексуалното образование са ключови за информирането на младите относно нежеланата бременност, сексуално преносимите инфекции, както и за отношението на противоположния пол към секса. Кампанията е част от проекта "When it's On, It's On" на Durex, чиято мисия е да разкрива причините и липсата на единомислие, които спират младежите между 16 и 24-годишна възраст от практикуването на безопасен секс. Проучването в рамките на проекта доказва, че 40% от сексуално активните млади хора на възраст между 16 и 24 години са правили секс с повече от един партньор без презерватив, а 61% обикновено не помислят за презерватива до момента, в който той не им потрябва.