Привличаме чужди инвестиции в седем приоритетни икономически сектора
Секция: ИКОНОМИКА
06 Юли 2016 14:22
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Привличаме чужди инвестиции в седем приоритетни икономически сектора

/КРОСС/Върху седем икономически сектора ще бъдат насочени усилията на държавата за привличане на чужди инвестиции. Това заявиха зам.-министърът на икономиката Даниела Везиева и Стамен Янев, изпълнителен директор на Българската агенция за инвестиции (БАИ).

Водещите сектори са производство на компютърна и комуникационна техника, на електрически съоръжения, на машини и оборудване, на текстил и облекло, на химични продукти, на изделия от каучук, пластмаси и други неметални минерални суровини, както и на хранителни продукти.

Специален анализ на Министерството на икономиката и на БАИ е показал слабите и силните страни на всеки един от секторите, както и възможностите за развитие по сектори в различните региони на страната. Янев посочи, че все още има силен дисбаланс между Северна и Южна България, като по-технологичните сектори се развиват в южната част на страната, докато по-нетехнологичните на север.

Концепцията за привличане на инвестиции предвижда фокусиране и подбор на приоритетни отрасли, страни и компании, изготвяне на профил на преките чуждестранни инвестиции, създаване на целенасочен маркетинг, както и изграждане на интегрирана стопанска мрежа между български и чуждестранни инвеститори.

Държавите с най-висок потенциал за преки чуждестранни инвеститори в Европа са 12 - Германия, Великобритания, Франция, Дания, Холандия, Швеция, Италия, Белгия, Австрия, Норвегия, Ирландия и Швейцария. Извън европейския континент такива са САЩ, Китай, Япония, Русия, Сингапур, Израел, Кувейт, Турция, Катар.

Крайните цели на концепцията са привличане на нови предприятия в съществуващите високотехнологични сектори, на инвестиции в полза на регионалните политики, както и изграждане на концептуален бранд - представянето на България като високотехнологичен хъб - допирна точка между Изтока и Запада, е отбелязано в стратегическия документ.