/КРОСС/ Най-гледаните телевизионни програми в неделя (10 юли 2016 г.) са финалният мач между Португалия и Франция от Европейското първенство по футбол и закриването на шампионата късно снощи.
Над 900 000 души са предпочели да проследят двубоя между футболните отбори на Португалия и Франция по БНТ1 и БНТ HD, с което обществената медия постигна рейтинг от 13,2% (на база 4+). Данните на GARB Audience Measurement Bulgaria отчитат, че повече от половината от телевизионната аудитория е избрала двата канала на медията, достигайки 54,8% пазарен дял. Лидерската позиция на БНТ1 и БНТ HD e осезателна при мъжете на възраст между 25-54 години, където общият рейтинг е 17,7%.
Закриването на Европейското първенство по футбол бе гледано от 687 000 души в ефира на обществената телевизия, като БНТ1 и БНТ HD постигна над 60% аудиторен дял при мъжете на възраст 25-54 години.
Пийпълметричните данни на GARB Audience Measurement Bulgaria показват сериозен интерес на българската аудитория към срещите на футболните отбори на Германия и Португалия. Сред мачовете с най-висок рейтинг в ефира на БНТ1 и БНТ HD са били срещите между Германия и Украйна (11,9% на база 4+); Полша - Португалия (11,8% на база 4+); Германия-Италия (11,6% на база 4+); Португалия-Исландия (10,9% на база 4+); Португалия-Уелс (10,6% на база 4+).
Около 77 часа бе общата продължителност на футболните срещи, които БНТ излъчи в рамките на Европейското първенство по футбол, като 27 от тях - пряко от стадионите във Франция. Зрителите на обществената медия имаха възможност да гледат и концерта на световно известният диджей и двукратен носител на „Грами" Давид Гета - музикален посланик на Европейското първенство по футбол 2016. Уникалното шоу се състоя в подножието на Айфеловата кула и българските зрители също бяха част от милионната аудитория на спектакъла.
БНТ предложи и богата студийна програма - над 100 часа ефирно време, която съпътстваше всички двубои от шампионата на Стария континент. Всичко най-интересно от първенството, първи коментари и анализи на специалисти, мнения и прогнози бяха обобщени в предаванията „Фен зона", „Мач център" и „Днес на УЕФА ЕВРО 2016". С това БНТ успя да съчетае всички елементи от тазгодишното мото на шампионата - „Култура, вдъхновение, забавление".
В дните на Европейското първенство по футбол, БНТ стана медиен партньор на турнира за деца, родени през 2007 и 2008 г., който бе организиран от Българската асоциация по минифутбол и бе под патронажа на посланика на Република Франция у нас Ксавие Лапер дьо Кабан.
Обществената телевизия предостави възможност за организирането на фен зони в София, Варна, Пловдив, Велико Търново, Стара Загора и Плевен, където на голям екран и в приятна атмосфера бяха гледани всички срещи от шампионата. А почитателите на футбола можеха да споделят своите емоции от ЕВРО 2016, изпращайки снимка от мястото на събитието. Най-атрактивните сюжети ще бъдат подредени в специална изложба в посолството на Република Франция в София. Нейното откриване предстои на 14 юли - националният празник на Франция.