БНТ – лидер в телевизиония ефир в неделя
Секция: БЪЛГАРИЯ
11 Юли 2016 17:28
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
БНТ – лидер в телевизиония ефир в неделя

/КРОСС/ Най-гледаните телевизионни програми в неделя (10 юли 2016 г.) са финалният мач между Португалия и Франция от Европейското първенство по футбол и закриването на шампионата късно снощи.

Над 900 000 души са предпочели да проследят двубоя между футболните отбори на Португалия и Франция по БНТ1 и БНТ HD, с което обществената медия постигна рейтинг от 13,2% (на база 4+). Данните на GARB Audience Measurement Bulgaria отчитат, че повече от половината от телевизионната аудитория е избрала двата канала на медията, достигайки 54,8% пазарен дял. Лидерската позиция на БНТ1 и БНТ HD e осезателна при мъжете на възраст между 25-54 години, където общият рейтинг е 17,7%.

Закриването на Европейското първенство по футбол бе гледано от 687 000 души в ефира на обществената телевизия, като БНТ1 и БНТ HD постигна над 60% аудиторен дял при мъжете на възраст 25-54 години.

Пийпълметричните данни на GARB Audience Measurement Bulgaria показват сериозен интерес на българската аудитория към срещите на футболните отбори на Германия и Португалия. Сред мачовете с най-висок рейтинг в ефира на БНТ1 и БНТ HD са били срещите между Германия и Украйна (11,9% на база 4+); Полша - Португалия (11,8% на база 4+); Германия-Италия (11,6% на база 4+); Португалия-Исландия (10,9% на база 4+); Португалия-Уелс (10,6% на база 4+).

Около 77 часа бе общата продължителност на футболните срещи, които БНТ излъчи в рамките на Европейското първенство по футбол, като 27 от тях - пряко от стадионите във Франция. Зрителите на обществената медия имаха възможност да гледат и концерта на световно известният диджей и двукратен носител на „Грами" Давид Гета - музикален посланик на Европейското първенство по футбол 2016. Уникалното шоу се състоя в подножието на Айфеловата кула и българските зрители също бяха част от милионната аудитория на спектакъла.

БНТ предложи и богата студийна програма - над 100 часа ефирно време, която съпътстваше всички двубои от шампионата на Стария континент. Всичко най-интересно от първенството, първи коментари и анализи на специалисти, мнения и прогнози бяха обобщени в предаванията „Фен зона", „Мач център" и „Днес на УЕФА ЕВРО 2016". С това БНТ успя да съчетае всички елементи от тазгодишното мото на шампионата - „Култура, вдъхновение, забавление".

В дните на Европейското първенство по футбол, БНТ стана медиен партньор на турнира за деца, родени през 2007 и 2008 г., който бе организиран от Българската асоциация по минифутбол и бе под патронажа на посланика на Република Франция у нас Ксавие Лапер дьо Кабан.

Обществената телевизия предостави възможност за организирането на фен зони в София, Варна, Пловдив, Велико Търново, Стара Загора и Плевен, където на голям екран и в приятна атмосфера бяха гледани всички срещи от шампионата. А почитателите на футбола можеха да споделят своите емоции от ЕВРО 2016, изпращайки снимка от мястото на събитието. Най-атрактивните сюжети ще бъдат подредени в специална изложба в посолството на Република Франция в София. Нейното откриване предстои на 14 юли - националният празник на Франция.