/КРОСС/ Западните издания използват няколко шаблонни метода, за да представят Русия в публикациите си като изостанала и агресивна държава, пише в блога си бившият член на пресслужбата на Олимпиадата в Сочи и автор на книгата „Русофобия“ Доминик Басулто.
Журналистът е събрал няколко примера от корици, които носят ярко изразен антируски характер, в своеобразен „мастер-клас“ на редакторите в медиите.
Не може без мечката
На фона на украинската криза и напрежението в руско-американските отношения стандартната корица на западното издание трябва да бъде украсена с мечка, пише Басулто. При това мечокът трябва да има колкото се може по-агресивен вид, а още по-добре – кръвясали очи, ожулвания и рани.
Путин – печелившият вариант
За западните читатели образът на Русия е неразделно свързан с Путин, отбелязва журналистът. Редакторите на авторитетните издания не изпускат случай да покажат руския президент в образа на „злобен съветски разузнавач“, кроящ заговор срещу целия свят.
Друг вариант на корица с образа на руския лидер изобразява Путин като навъсен и сърдит диктатор. В очите на читателите непременно трябва да изникне образът на Русия като „печална пустош, покрита със сняг и лед“.
Освен това, пише още Басулто, отлично съчетание за корица на русофобско издание е съчетанието на лидера със символите на Русия: президентът, танцуващ балет, или като състезател по фигурно пързаляне. Подобни корици с охота са използвали издания като The New Yorker, The Economist и др.
Изопачаване на реалността
Журналистът отбелязва и още един печеливш символ на Русия – Матрьошката, имаща за цел да покаже загадъчността на страната. Но, пише авторът, може да се използва и за представяне на вековната давност, в която Русия е чудовищна сила представляваща опасност за целия свят. На корицата може да се вмъкнат още и руски танкове и друго оръжие.
Представянето на Русия като огромна и недодялана държава започва още от XVI в., когато Западът е знаел малко за тази земя, заключава авторът. В подобни корици проблясва само едно – русофобията.