БСП-София пита Фандъкова за 800 незаконни рекламни елемента в столицата
Секция: ПОЛИТИКА
21 Юли 2016 16:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
БСП-София пита Фандъкова за 800 незаконни рекламни елемента в столицата

/КРОСС/Върху публична общинска собственост на територията на Столична община продължават незаконно да присъстват над 800 броя рекламни елемента с размер на площта от 2 до 4 квадратни метра. Това разкриха председателят на групата на БСП Лява България в СОС Калоян Паргов и заместник-председателят на СОС от социалистите Милка Христова. Те внесоха питане до кмета на София Йорданка Фандъкова, в което настояват да им бъде съобщено кои са длъжностните лица в Столична община, от които зависи контролът и премахването на незаконно поставените рекламни елементи. Освен това дали е осъществяван изобщо контрол през годините по отношение на плащането за въпросните рекламни елементи и кой носи отговорност за проявената безстопанственост, ако има такава.

Според Калоян Паргов и Милка Христова всичките над 800 незаконни рекламни елемента, разположени на общински терени, носят приход от над 2 милиона евро годишно. Тези пари се явяват пряка загуба за общинския бюджет, породена от липсата на адекватни действия на администрацията в СО.

"Крайно време е управляващите в София да внесат някакъв ред в тази толкова апетитната хапка наречена "реклама", заяви Калоян Паргов. - Въпросът с незаконната реклама виси още от 2012 година. Вероятно някой в Столична община има голям интерес, може би финансов, да търпи този хаос в рекламата. А обсъжданите в последните седмици концесии са удобен повод, под "смокиновото листо", каквото се явяват спирките за градския транспорт и велосипедите, да бъдат разпределени рекламните площи".

В питането си Паргов и Христова цитират решение № 428 от 19 юли 2012 година, с което СОС е възложил срок от 15 дни от влизането му в сила да бъде разпоредено започването на процедура по проверка и премахване на реклами и преместваеми обекти, разположени върху общинска собственост без търг или конкурс и непопадащи в одобрените схеми за разполагане на рекламни елементи. 4 години по-късно незаконните рекламни елементи все още не са премахнати. В питането си Паргов и Христова посочват конкретните видове рекламни елементи, както и техните собственици - JCDecaux (основната част от тях), "АБМ проекти", "Медиаконтакт", "Рекламна мрежа 5" и "АВВ инженеринг".

Общинските съветници от БСП настояват да получат отговор и на въпроса какви мерки ще предприеме кметът Фандъкова за премахване на рекламните елементи с площ до 2 квадратни метра, представляващи ситилайтове, телефонни кабини, спирки и др., разположени върху общинска собственост и в какви срокове.