/КРОСС/Шенжен, Китай - Huawei Consumer Business Group обяви днес финансовите си резултати за първата половина на 2016 година: приходите от продажби през полугодието на 2016 са се увеличили с 41% на годишна база до 77 милиарда, 4 милиона (китайски юана). Доставките на смартфони възлизат на 60.56 милиона, което е увеличение от 25% спрямо същия период на миналата година. Глобалните доставки на смартфони през първата половина на 2016 г. са се увеличили с едва 3,1% според IDC, което показва, че растежът на Huawei надминава този на индустрията.
Главният изпълнителен директор на Huawei Consumer Business Group - Ричард Ю заяви: "Отчитаме особено бърз растеж на пазарите за висок клас смартфони като Европа и развиващите се пазари, включително Северна Африка, Централна Азия и Латинска Америка.
Продължихме да поддържаме висок ръст на силно конкурентния пазар на смартфони, което е доказателство за дългосрочния ангажимент на Huawei към иновациите, потребителските тенденции и глобалната стратегия за фокусиране върху вътрешните и международните пазари. В бъдеще ще продължим да работим с нашите партньори в индустрията, за да предлагаме на потребителите отлични нива на обслужване и разработване на нови иновативни продукти, които съчетават технология, качество и стил. "
Оптимизираната структура на приходите доведе до международен растеж, който задминава вътрешния растеж
През първите 6 месеца на 2016 година, Huawei Consumer Business Group допълнително оптимизира своята структура за приходите, в резултат на което, ръстът на чуждите пазари е с 1.6 пъти по-бърз от този в континенталната част на Китай. Според GFK до края на май месец 2016 г., делът на Huawei на световния пазар на смартфони достигна 11,4% . На пазара на смартфони с цена 500-600 щатски долара, делът на компанията е нараснал с 10% .
Особено добри резултати бяха отчетени на европейския пазар за смартфони, както и пробив на пазарите за висок клас смарт телефони. Според GFK, пазарният дял на Huawei в някои европейски страни е достигнал над 15%. В традиционните пазари за висок клас устройства, като например Великобритания, Германия и Франция, Huawei е постигнала също пробив в този сегмент.
В ключовите страни от Северна Африка и Южния Пасифик, компанията е реализирала някои постижения по пазарен дял. В Египет, Huawei е постигнала над 20% пазарен дял, а в Нова Зеландия - над 15%.
Ръст на високите продажби е постигнат и в развиващите се пазари в Латинска Америка и Централна Азия. В някои страни продажбите на компанията са се удвоили на годишна база. В Китай, Huawei продължава да бъде лидер в индустрията с пазарен дял от 18,6%, според юнския доклад на GFK.
Huawei се фокусира върху съдържателните иновации
Със значителните си продажби, Huawei Consumer Business Group продължава да демонстрира голяма отдаденост към иновациите в научноизследователска и развойна дейност чрез своите R&D центрове по света, заедно с повторни открития на своите продукти, платформи и марки.
Водещите продукти на Huawei, като, P9, Mate 8, Honor V8 и MateBook са добре възприемани от световните потребители. Продажбите на Mate 8 са нараснали с 65% в сравнение с Mate 7 през миналата година. Освен това са били продадени 4,5 милиона P9 & P9 Plus устройства, от които броят на продадените в международен план устройства се е увеличил със 120%, в сравнение с продажбите на Р8 през същия период на 2015 г. MateBook, първият 2-в-1 ноутбук продукт на Huawei, е достъпен в много страни по света, включително САЩ.
Huawei Consumer Business Group продължава да отстоява своето стратегическо присъствие в световен мащаб. Към май 2016 г., компанията има 35,000 магазина в света, предлагащи Huawei продукти, което е увеличение с 116% в сравнение със същия период на миналата година. Отново според GFK, глобалното покритие на магазини на Huawei е достигнало около 150 хиляди.
Марката продължи да инвестира ресурси за маркетинг в спорта, лайфстайла, модата и забавлението, наред с други категории, което спомага за изграждане на дългосрочна връзка с потребителите по света, повишаване на познаваемостта на марката и признанието в глобален мащаб за Huawei. Компанията продължи да работи с много водещи на пазара партньори, включително Leica, Swarovski, Harman Kardon, Audi, Google, Microsoft и Intel, наред с други, за да предложи на потребителите си най-модерните иновации в индустрията.
През 2016, Huawei за пореден път бе спомената в Топ 100 на най-ценните световни марки в BrandZTM. Стойността на компанията, която се изчислява на US $18 млрд, 652 млн., доведе марката до скок от 70-ата позиция през 2015 г. до 50-та през 2016.
Huawei е добре позиционирана, за да продължи своето присъствие в бизнеса на смартфони, преносими устройства, интелигентни уреди за дома и облачни услуги Трансформирайки себе си в доставчик на крайни решения и в платформа за услуги на бъдещето, компанията предлага на потребителите си по-удобен и интелигентен начин за свързване на техния живот.