/КРОСС/Подготвя се забрана на колите с десен волан в България. Причините били, че шофирането с десен волан било опасно и създавало риск на пътя, мотивира се депутатът Георги Кадиев, който внася законопроект за забраната.
„Ако човек спазва знаците и правилата за движение, няма никакъв проблем", твърди шофьорът Кирил пред Нова телевизия.
Автомобилите с десен волан са значително по-евтини.
Ако спестим при покупката обаче, впоследствие ще платим в сервиз за смяна на волана. А това не е толкова просто, колкото изглежда. На практика, освен самото кормило, цялото табло трябва да се промени. Заедно с всички електронни и механични компоненти. Цената варира и може да стигне до 2-3 хиляди лева. Носи и рискове, ако не попаднем на съвестен специалист.
Точна статистика за броя на колите с десен волан у нас и катастрофите с тяхно участие няма. От началото на годината обаче медиите изброяват поне 10 такива случая. В София загина моторист при удар с микробус с десен волан.
В предложението си за промяна в закона Кадиев посочва, забрана за движение или регистрацията на коли с десен волан имало в 16 европейски страни. Сред тях - Словакия, Полша, Хърватия и Сърбия.