Тест на Polaris Slingshot: Екшън на три колела
Секция: Автомобили
12 Август 2016 15:52
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Тест на Polaris Slingshot: Екшън на три колела

/КРОСС/Кабрио е, но не е автомобил, като мотоциклет е, но е с две колела, не е и ATV с 4 гуми. Що е то? Едва ли са много тези, които биха отговорили на този въпрос без да са видели снимките на возилото. Но и след като видите изображенията едва ли ще се сетите какво чудо е това. Да си призная, допреди няколко седмици и аз не знаех. След като имах късмета на покарам макар и за броени километри това превозно средство, наречено Polaris Slingshot, мога да кажа, че който има възможността да седне зад волана му ще получи огромна доза адреналин и истински екшън на 3 колела - две отпред и едно отзад. Триколесния роудстър е един наистина натурален продукт, който чувстваш шофирането по един съвсем различен начин. Не като при мотор, защото гумите са три, а широчината на машината е такава, че тя да е адски стабилна.

Не е и класически роудстър-кола, защото задължително трябва да се кара с каска (такива са правилата, защото няма въздушни възглавници). Още преди да се кача зад кормилото на този звяр представителят на фирмата вносител на Polaris Slingshot ме предупреждава да внимавам със спирачката. Тя няма нищо общо със съвременните автомобили и трябва да се натиска яко, защото няма серво.

Защо ли е направена така? Заради по-голям екшън при каране. Откритата триколка има още една особеност, с която трябва да се съобразявате - не целети дупките като при нормална кола, защото заднага гума може да попадне точно в нея! Не че е проблем (стига да не е много голяма дупката и да има последствия за гумата), но все пак ще усетите едно леко поклащане и липса на стабилност, ако се озовете в "ямичка".

Отлично реновираният път между Железница и Белчин баня обаче почти не дава повод, за "разтреперване" на широката повече от два метра триколка. Това шосе освен това дава и отлична представа за способностите на возилото, които въпреки трите си колела е невероятно стабилно в завоите и те кара смело да натискаш педала на газта. Определено Polaris Slingshot не е превозно средство за магистрала. Не че не можете да се предвижвате по нея с триколката, но тръпката от самото каране се усеща именно по криволичещи пътчета. Едно истинско натурално шофиране.

Slingshot предоставя изцяло ново усещане от шофирането по асфалта. За офроуд и по разкаляни пътища не става. Да не говорим, че по нашите пътища при по-висока скорост заради прахоляка трябва задължително да си пуснете визьора на каската, за да не ви се насълзят очите. Благодарение на конфигурацията side-by-side (един до друг), както шофьора, така и неговия спътник опроделоно получават една инжекция от адреналин. Широката предна следа на машината в комбинация със спортното окачване, предизвикат да атакувате завой след завой и няма да искате те да свършват и без въобще да се притеснявате, че ще изтървете управлението над машината. Изключително ниската позиция на седене пък спомага да усещате пътя по един различен начин.

Задвижването на Slingshot е поверено на 2,4-литров DOHC двигател, комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия. Пътниците седят в защитна клетка от високоякостна стомана, а мощността се предава към пътя посредством задвижващ ремък, изработен от карбонови нишки. Благодарение на собствено тегло от само 789 кг, ниския център на тежестта и мощност от 175 к.с., Slingshot гарантира зашеметяващо ускорение и стабилност в завоите.

Машината притежава в допълнение набор от модерни системи за сигурност като ESP, Traction control (TC), ABS, задни светлини с LED технология, предпазни дъги в случай на преобръщане и 3-точкови колани за шофьора и пътника до него. За стабилното поведение на пътя и острото като бръснач пътно поведение се грижи специално настроено спортно окачване с двойни А-рамена отпред и амортисьор с подвижно рамо (swingarm) отзад. Гумите са специално разработени за Polaris Slingshot с размер 225/45R18 отпред и 255/35R20 отзад.

Slingshot предоставя и доста комфортни функции. За удобството на пилота се грижат регулируемия по височина волан и спортни седалки. Зад самите тях са разположени две удобни кутии за багаж, които побират по една мотоциклетна каска или малка раница. Пред пътника има и жабка за дребни предмети с опция за заключване. Основният акцент в кокпита е стандартна мултимедийна система с 4,3-инчов екран, интегриран Bluetooth, камера за заден ход и аудио система с шест говорителя. Стартът на продажбите на Polaris Slingshot в България вече започнаха, като са предвидени две версии - Slingshot SL и Slingshot SL Limited Edition.