Хотелиери и туроператори мамят с броя на звездите
Секция: Туризъм
30 Август 2016 14:38
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Хотелиери и туроператори мамят с броя на звездите

/КРОСС/От началото на годината на територията на цялата страна Комисията за защита на потребителите е проверила 6046 туристически обекта като е издала 537 акта и 107 заповеди за временно затваряне на туристически обекти без категоризация. Това стана ясно от представения отчет на комисията за работата й в летния сезон 2016.

От началото на годината на Черноморието са извършени 3073 проверки в туристически обекти и са издадени 131 акта. Броят на нашите проверки се увеличава, доволен е шефът на комисията Димитър Маргаритов. По-малко нарушения вижда той. Трябва да продължим да работим все така последователно, убеден е Маргаритов.

Иначе от самото начало на летния сезон на територията на Черноморието са проверени 2397 туристически обекти като в 6-8 % от случаите са констатирани нарушения.

Работим на все по-широк фронт, отчете още шефът на КЗП. 13 600 жалби и сигнали са подали гражданите до момента в комисията. Липсват менюта в заведенията, няма ценоразпис за нощувките и допълнителните услуги и др.

През летния сезон КЗП е забранила 30 нелоялни търговски практики. Например на сайт търговец рекламира хотела си с повече звезди. Друго нарушение - в договора за организирано пътуване туроператорът посочва, че настаняването ще е в хотел „три звезди", а всъщност е в бунгало - част от ваканционно селище.

Комисията е проверила и алкохола, който се предлага в заведенията по морето. Взети са 30 проби. В 4 случая - три вида водка и един джин - са налице различни несъответствия като разреден алкохол, завишена обща киселинност и завишено ниво на алдехиди.

80 вида опасни стоки са забранени, сред които детски бански, надуваеми артикули, пояси, дюшеци и др. Временно е спрян батут в детски център и един аквапарк.

Най-често срещаните проблеми в магазините по морето са, че на касата се маркира по-висока от посочената върху етикета на щанда цена, както и други търговски хитрости.

От КЗП са доволни, че от всички подадени жалби в комисията от началото на годината близо 70% са решени в полза на потребителите.

Комисията представи топ 3 на жалбите и сигналите: 40 % за електронни съобщителни услуги и комуникационна техника; 21 % са рекламациите на аудиовизуална техника, битови уреди, битови услуги, стоки за бита, облекла и обувки ;21 % срещу енергийни и ВиК оператори.