Пристанище Варна е най-големият български пристанищен оператор, двигател на цялата икономика
Секция: ИКОНОМИКА
08 Септември 2016 08:38
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Пристанище Варна е най-големият български пристанищен оператор, двигател на цялата икономика

/КРОСС/ Пристанище Варна е най-големият български пристанищен оператор в момента, обработвайки около 50 процента от целия внос и износ на всички български пристанища на морето и на реката. То е един двигател на цялата ни икономика", каза пред БНТ директорът на пристанище Варна Петър Сеферов.

По думите на Серефов най-големите проблеми на пристанището не са толкова в техниката, а в инфраструктурата му - подходите, пътна и жп, и подходите откъм морето.

„Един от големите проблеми на пристанище Варна и за неговото развитие е, че вече много години няма генерален план. Това е основният ни проблем за инвестиции в инфраструктура, в закрити складове. Не е толкова проблемът липсата на пари, колкото ясният начин за финансиране на инвестициите", каза още Петър Сеферов.

Той посочи още, че инфраструктурата на пристанището е много скъпа поддръжка.

В момента се работи по генералния план. Възложители са Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура". Колегите работят по този въпрос. Но много години са изпуснати, много години вече Варна няма генерален план. В момента е възложен, доколкото знам, са пред сключване на договор, но все пак това е един дълъг процес на изработка , на съгласуване, от порядъка на поне две години, коментира Сеферов.

Той подчерта, че пристанище Варна работи в тясна връзка с общината и с туристическите фирми. Районът около пристанището се ремонтира и облагородява, което е предпоставка за превръщането на района в добра среда за посрещането на круизи, туристи, гости и граждани на Варна.