Коя е най-новата и сериозна опасност пред съвременните медии?
Секция: БЪЛГАРИЯ
08 Септември 2016 20:31
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Коя е най-новата и сериозна опасност пред съвременните медии?

/КРОСС/Хакерските атаки са най-новата и сериозна опасност пред съвременните медии. До този извод стигнаха директорите на информационни агенции по време на конференция в София. Какви още са опасностите и как трябва да се реагира по време на извънредна ситуация?

Директори от 20 информационни агенции от балканския и черноморски пояс, коментираха опасностите пред съвременната журналистика и ролята на медиите по време на извънредно положение - криза. Международната конференция ще продължи до 11 септември в София и Несебър. Един от присъстващите беше Михаил Гусман от Руската информационна агенция ТАСС, който обясни, че все повече зачестяват хакерските атаки и псевдо съобщенията, които представляват голяма опасност за информационния поток:

„Опасността съществува най-вече по време на криза, когато е възможно да бъдат пуснати провокативни съобщения вследствие на хакерска атака. Трябва да помислим за някакъв механизъм, чрез който да се проверяват съобщенията от информационните агенции", посочи Гусман.

Одил Дюпери, регионален директор на агенция на Агенция „Франс Прес", коментира начина, по който медиите трябва да реагират при извънредни ситуации:

"При криза могат да се погледнат нещата в перспектива. В извънредни ситуации често виждаме журналисти, които идват от чужбина, които може би не говорят езика на съответната страна, но те разчитат на местни хора, които да им помогнат, които да ги срещнат с правилните хора, за да им превеждат. Ако прекарат 3 дни на място, на което се случва нещо голямо, може да не схванат цялата картина. Ако искат да видят нещата в пълнота, ще трябва да вземат историята от агенциите. Защото няма как да разбереш нещо изцяло за 2-3 дни", каза той.

Дюпери допълни, че по време на кризи медиите натрупват най-голям опит.