/КРОСС/ ЦИК ще плати общо 179 500 лв. без ДДС за две разяснителни кампании преди президентския вот и референдума на 6 ноември, пише вестник "Сега". Първата обществена поръчка с прогнозна стойност 69 500 лв. е за избор на фирма, която да изработи "познаваеми и добре приемани логотип, слоган, визии и клипове за кампанията... и за производството на аудио и видеоматериали". Други 110 000 лв. без ДДС ще отидат за "консултантски услуги при създаване и реализиране на интегрирана комуникационна кампания, която да осигури публичност и да повиши познанията и мотивацията на българските граждани за участие в изборите". Втората фирма ще отговаря и за "управление на комуникацията през "Фейсбук" и интернет страницата на ЦИК и за провеждане на кампанията в интернет медии". За отговорно лице по двете обществени поръчки е определен главният юрисконсулт на ЦИК Николай Желязков.
Информационните кампании, по които ЦИК разпределя средства, често се спъват в съмнения за непрозрачно изразходване на сериозен финансов ресурс. След миналогодишния референдум за електронното гласуване общественият съвет към комисията официално призова парламента и правителството да приемат по-ясна методология за оценка на ефекта от разясненията. Повод за искането стана това, че част от регистрираните за допитването инициативни комитети се оказаха свързани и че те насочиха голяма част от 1 130 000-те лева, които държавата отпусна за агитация под формата на медийни пакети, към няколко неизвестни сайта, без обществена тежест. След края на референдума м.г. от обществения съвет предупредиха, че при липса на адекватни мерки на предстоящото допитване на 6 ноември може да се стигне до още по-голям бум в регистрацията на комитети.