Таксиметровите шофьори пред протест
Секция: БЪЛГАРИЯ
14 Септември 2016 11:29
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Таксиметровите шофьори пред протест

/КРОСС/ Отново зрее недоволство сред таксиметровите шофьори, заяви пред "Хоризонт" председателят на групата на БСП в Столичния общински съвет и член транспортната комисия Калоян Паргов.
До 30 септември всички общини трябва да определят новия патентен данък за такситата между 300 и 1000 лева, но все още има много неясноти, посочи Паргов.
Въпросът е, че този така наречен в кавички, защото той не е патентен данък, има за цел по скоро да натовари обикновения таксиметров шофьор, тъй като той се плаща от обикновения таксиметров шофьор, но се плаща от компаниите. В момента ще бъдат освободени от тях и фискални ангажименти, коментира още председателят на групата на БСП в Столичния общински съвет и член транспортната комисия Калоян Паргов. 

По думите на Екатерина Йорданова, председател на Транспортната комисия в Столичния общински съвет, новият алтернативен данък не натоварва обикновения таксиметров шофьор. Относно размера на данъка за столицата, Йорданова посочи, че местните власти ще се съобразят със спецификата на общините, в които се извършва таксиметровата дейност. Най-логично е малките общини да определят най-ниската ставка и за най-голямата - София, да бъде приета най-високата ставка, смята тя. 

"Ние сме започнали съгласуване на различни позиции още в средата на годината. В момента водим разговори с различни заинтересовани страни - представители на бизнеса, водачите, правим, разбира се, и консултации с различните политически групи в Столичния общински съвет. И в рамките на тези обсъждания ще формиране и окончателна позиция, която ще предложим за разглеждане в комисиите на СОС, така че да спазим законово установения срок", каза Екатерина Йорданова

Инж. Спас Атанасов, председател на Сдружението на Камарата на таксиметровите превозвачи, заяви несъгласието си, но посочи, че е Браншовата камара никога не е организирала протестни действия и е на мнение, че ефективен протест, подобен на този на „Орлов мост", е крайна мярка, която евентуално шофьорите сами ще си организират.