/КРОСС/ Отново зрее недоволство сред таксиметровите шофьори, заяви пред "Хоризонт" председателят на групата на БСП в Столичния общински съвет и член транспортната комисия Калоян Паргов.
До 30 септември всички общини трябва да определят новия патентен данък за такситата между 300 и 1000 лева, но все още има много неясноти, посочи Паргов.
Въпросът е, че този така наречен в кавички, защото той не е патентен данък, има за цел по скоро да натовари обикновения таксиметров шофьор, тъй като той се плаща от обикновения таксиметров шофьор, но се плаща от компаниите. В момента ще бъдат освободени от тях и фискални ангажименти, коментира още председателят на групата на БСП в Столичния общински съвет и член транспортната комисия Калоян Паргов.
По думите на Екатерина Йорданова, председател на Транспортната комисия в Столичния общински съвет, новият алтернативен данък не натоварва обикновения таксиметров шофьор. Относно размера на данъка за столицата, Йорданова посочи, че местните власти ще се съобразят със спецификата на общините, в които се извършва таксиметровата дейност. Най-логично е малките общини да определят най-ниската ставка и за най-голямата - София, да бъде приета най-високата ставка, смята тя.
"Ние сме започнали съгласуване на различни позиции още в средата на годината. В момента водим разговори с различни заинтересовани страни - представители на бизнеса, водачите, правим, разбира се, и консултации с различните политически групи в Столичния общински съвет. И в рамките на тези обсъждания ще формиране и окончателна позиция, която ще предложим за разглеждане в комисиите на СОС, така че да спазим законово установения срок", каза Екатерина Йорданова
Инж. Спас Атанасов, председател на Сдружението на Камарата на таксиметровите превозвачи, заяви несъгласието си, но посочи, че е Браншовата камара никога не е организирала протестни действия и е на мнение, че ефективен протест, подобен на този на „Орлов мост", е крайна мярка, която евентуално шофьорите сами ще си организират.