/КРОСС/ Видео порталът YouTube става класическа социална мрежа. Компанията обяви, че пуска пробна версия на нова секция, която се нарича Community (Общество).
В нея притежателите на видео канали ще могат да публикуват статии, статуси, снимки, GIF анимации и друго съдържание. То ще е достъпно за техните абонати. Целта на YouTube Community е да даде повече възможности на създателите на съдържание да комуникират с феновете си и да изграждат по-трайни взаимоотношения. Освен това компанията се надява, че по този начин ще задържи популярните видео канали, които биват привличани от конкуренти като Facebook.
Досега YouTube е тествала новата услуга в продължение на няколко месеца с избрани популярни канали. Сега тя постепенно ще става достъпна за все повече канали, но това ще става бавно, в продължение на следващите няколко месеца.
Компанията уточнява, че видеото ще остане основен приоритет на YouTube. Допълнителното съдържание ще бъде отделено в секцията Community в каналите им. Потребитлеите ще виждат публикациите и в новинарския поток на профилите си, но ще могат да избират дали да получават известия за тях или само за новите видео клипове.
Това е нов опит на YouTube да придаде повече елементи на социална мрежа към видео портала. Преди няколко години тя се опита да интегрира Google+, но потребителите изобщо не приеха това. В последствие видео порталът намали влиянието на Google+, а от миналата година прекрати интеграцията изцяло.