/КРОСС/В България BMW към края на август е доставила 541 автомобила с марка BMW, 46 с марка MINI и 42 мотоциклета BMW. Компанията запазва лидерската си позиция в премиум сегмента, а пазарният й дял, остава стабилен. Очакванията са към края на годината при марката BMW и BMW Motorrad да бъде достигнат едноцифрен ръст в сравнение с годишния резултат за 2015 г. При MINI предстои да бъде разкрит пълният потенциал на новото MINI Clubman. Най-голям дял отново има BMW X5 с 16% от доставките, следван от друг представител на BMW X семейството - новото BMW X1 с 13% от общата реализация и съвсем близо като резултат BMW X6, 13%. Разпределението по модели в X семейството е относително балансирано с малко свръхпропорционално представяне на BMW X5. (BMW X5 - 28%, BMW X1 - 22%, BMW X6 - 22%, BMW X4 - 13% и BMW X3 - 15% от всички BMW X автомобили). Представянето на суббранда М на българския пазар продължава да набира скорост. Общият брой реализирани M автомобили за първите осем месеца на 2016 г. надхвърля годишният резултат от предходната година, а изборът на клиентите обхваща цялата палитра от предложения. Най-популярният модел е BMW X6 M с 32 % от доставките, следван от BMW M4 - 28 % и BMW X5 M с 16 %. Следват новото BMW M 2 Купе - 12%, BMW M3 (8%), BMW M4 GTS Coupe с 4%. По отношение на разпределението на основните елементи на силовия тракт и през настоящата година близо 90% от реализацията да е на автомобили оборудвани с интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive, която вече се предлага в повече от 100 модификации от почти всички моделни серии. Популярността на системата xDrive се дължи не само на нейните характеристики, възможности и ефективност, но и на многообразието на модели, при които тя може да бъде избрана, а също и на особености свързани с климата, релефа и състоянието на пътната мрежа в страната. По отношение на задвижването изборът на клиентите на BMW затвърждава тенденцията, характерна и за европейския пазар, като цяло, на доминация на дизеловите агрегати. Те съставляват 90% от реализираните на българския пазар автомобили. Що се отнася до компановката - традиционно най-популярни сред клиентите на BMW са шестцилиндровите редови двигатели, които са предпочетени в 48% от доставените автомобили. Нараства популярността на четирицилиндровите редови двигатели с принудително пълнене, които осигуряват отличен баланс между динамично представяне и ефективност при мощност до 192 к.с. Този агрегат е предпочетен в 45% от доставките, като осем- и трицилиндровите двигатели заемат дял от съответно 4% и 3% от реализацията. 2016 г. е най-успешната по отношение на търговската реализация на BMW година. В периода от началото на годината до края на август 1 508 659 автомобила BMW, MINI и Rolls-Royce, са доставени на клиенти в цял свят. Този резултат представлява ръст от 5,5 %. С 1 282 511 доставки марката BMW увеличава реализацията си с 5,5 % до 1 282 659 автомобила. При MINI в годината преди смяната на един от най-популярните модели на марката MINI Countryman търговският резултат е също положителен +5.7% Rolls-Royce бележи малък спад в търговската реализация -1,4%, но запазва изключително стабилно финансово представяне. Към август BMW Motorrad постига ръст на доставките от 2,5 % преди предстоящото въвеждане на редица нови модели на марката. Най-новата попълнение в продуктовата гама на Групата суббранда BMW i Performance вече предлага 5 модела BMW с електрифицирано задвижване и се радва на все по-добър прием на редица пазари. Общите доставки, заедно с тези на моделите на BMWi, на автомобили с алтернативно задвижван към август 2016 вече надхвърля годишния резултат за 2015 г. и възлиза на 33 664 автомобила. Макар и с още несъществен дял в общите продажби тези автомобили стават все по-важни по отношение на пазарното присъствие и представяне в някои държави.