541 нови коли BMW са купени за 8 месеца в България
Секция: Автомобили
27 Септември 2016 19:02
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
541 нови коли BMW са купени за 8 месеца в България

/КРОСС/В България BMW към края на август е доставила 541 автомобила с марка BMW, 46 с марка MINI и 42 мотоциклета BMW. Компанията запазва лидерската си позиция в премиум сегмента, а пазарният й дял, остава стабилен. Очакванията са към края на годината при марката BMW и BMW Motorrad да бъде достигнат едноцифрен ръст в сравнение с годишния резултат за 2015 г. При MINI предстои да бъде разкрит пълният потенциал на новото MINI Clubman. Най-голям дял отново има BMW X5 с 16% от доставките, следван от друг представител на BMW X семейството - новото BMW X1 с 13% от общата реализация и съвсем близо като резултат BMW X6, 13%. Разпределението по модели в X семейството е относително балансирано с малко свръхпропорционално представяне на BMW X5. (BMW X5 - 28%, BMW X1 - 22%, BMW X6 - 22%, BMW X4 - 13% и BMW X3 - 15% от всички BMW X автомобили). Представянето на суббранда М на българския пазар продължава да набира скорост. Общият брой реализирани M автомобили за първите осем месеца на 2016 г. надхвърля годишният резултат от предходната година, а изборът на клиентите обхваща цялата палитра от предложения. Най-популярният модел е BMW X6 M с 32 % от доставките, следван от BMW M4 - 28 % и BMW X5 M с 16 %. Следват новото BMW M 2 Купе - 12%, BMW M3 (8%), BMW M4 GTS Coupe с 4%. По отношение на разпределението на основните елементи на силовия тракт и през настоящата година близо 90% от реализацията да е на автомобили оборудвани с интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive, която вече се предлага в повече от 100 модификации от почти всички моделни серии. Популярността на системата xDrive се дължи не само на нейните характеристики, възможности и ефективност, но и на многообразието на модели, при които тя може да бъде избрана, а също и на особености свързани с климата, релефа и състоянието на пътната мрежа в страната. По отношение на задвижването изборът на клиентите на BMW затвърждава тенденцията, характерна и за европейския пазар, като цяло, на доминация на дизеловите агрегати. Те съставляват 90% от реализираните на българския пазар автомобили. Що се отнася до компановката - традиционно най-популярни сред клиентите на BMW са шестцилиндровите редови двигатели, които са предпочетени в 48% от доставените автомобили. Нараства популярността на четирицилиндровите редови двигатели с принудително пълнене, които осигуряват отличен баланс между динамично представяне и ефективност при мощност до 192 к.с. Този агрегат е предпочетен в 45% от доставките, като осем- и трицилиндровите двигатели заемат дял от съответно 4% и 3% от реализацията. 2016 г. е най-успешната по отношение на търговската реализация на BMW година. В периода от началото на годината до края на август 1 508 659 автомобила BMW, MINI и Rolls-Royce, са доставени на клиенти в цял свят. Този резултат представлява ръст от 5,5 %. С 1 282 511 доставки марката BMW увеличава реализацията си с 5,5 % до 1 282 659 автомобила. При MINI в годината преди смяната на един от най-популярните модели на марката MINI Countryman търговският резултат е също положителен +5.7% Rolls-Royce бележи малък спад в търговската реализация -1,4%, но запазва изключително стабилно финансово представяне. Към август BMW Motorrad постига ръст на доставките от 2,5 % преди предстоящото въвеждане на редица нови модели на марката. Най-новата попълнение в продуктовата гама на Групата суббранда BMW i Performance вече предлага 5 модела BMW с електрифицирано задвижване и се радва на все по-добър прием на редица пазари. Общите доставки, заедно с тези на моделите на BMWi, на автомобили с алтернативно задвижван към август 2016 вече надхвърля годишния резултат за 2015 г. и възлиза на 33 664 автомобила. Макар и с още несъществен дял в общите продажби тези автомобили стават все по-важни по отношение на пазарното присъствие и представяне в някои държави.