/КРОСС/ Дизелгейт тегне с тежката си сянка над най-големия германски автопроизводител. Немците титанически се мъчат да излязат на слънце изпод градоносния облак и прилагат неимоверни усилия за спешно развитие по посока на чистите технологии и електромобилите. Дори смениха мотото си - от DasAuto на Think new /мисли по новому/.
В същото време старата слава не им дава покой и с право след като основател на т.н. "голф клас" - най-продаваният тип автомобили в света, беше моделът им VW Golf. Сега амбицията е да се повтори същото и в света на електромобилите и първата крачка е вече направена с концепта I.D., демонстриран от тях на автосалона в Париж. Но за него малко по-надолу...
Освен в пълната електрификация немците виждат бъдещето си в посока на общество, което активно комуникира вътре в себе си - Connected Community. И подготвят собствена мобилна мрежа за "разговори" между автомобилите на концерна си. Крайната цел е предлагането на напълно електрическа гама и реализацията на над един милион продажби от нея към 2025-а година. Никакви хибриди - само електромобили! И са започнали - новият VW e-Golf може да измине с едно зареждане около 300 км., пише auto-press.net.
Концептът им I.D. Е много убедителна демонстрация на новия подход на "вълците" към бъдещата направа на автомобилите им. Тази кола е готова за автономно движение, което се вижда от прибиращия се в таблото волан и с едно зареждане може да измине пробег от 600 км. По габарити концептът е по-малък от Golf, а пространството и комфортът му вътре са на нивото и над това на Passat. В същото време целта е цената му да не надвишава тази на дизелов Golf.