/КРОСС/ Централни улици в София ще бъдат затворени днес заради провеждането на еко рали „България".
От 8:00 ч. до 17:00 ч. се забранява престоят и паркирането на ул. „Ген. Гурко" между ул. „Кн. Александър I" и ул. „Дякон Игнатий", от страната на Телефонната палата.
От 12:00 ч. до 17:30 ч. се забранява влизането на пътни превозни средства по ул. „Ген Гурко" между ул. „Г. С. Раковски" и ул. „Кн. Александър I", като превозните средства от ул. „Дякон Игнатий" се пропускат в посока ул. „Г. С. Раковски".
Еко рали „България" трябваше да се проведе в края на юли, но беше отложено.
Електромобили от различни марки и модели се включват в ЕКО РАЛИ 2016 - кръг от Световната купа за автомобили на алтернативно гориво на Световната автомобилна федерация (FIA Alternative energies Cup). Организатори са Спортен клуб "Интерспиид Нова Генерация" и Българската асоциация за електрически превозни средства (БАЕПС).
Това е четвъртото издание на състезанието в България, част е от програмата на Община София - кандидат за Европейска столица на спорта 2018 г. В ЕКО ралито участват три групи автомобили: електромобили; хибриди; автомобили на пропан бутан (газ). Амбициите на електромобилистите е докажат, че електрическите коли са не само най-чистите превозни средства, но също най-евтиното и ефективни превозни средства не само в града, а и извън него.
Стартът е в София, преминава се през Копривщица и Старосел, а финалът е отново в София. Маршрутът за електромобили е 285 километра, разделени на три състезателни етапа с регулаторни тестове за всеки от етапите.
Целта на ЕКО ралито е да популяризира новите технологии в автомобилите, предназначени да пестят енергия, и да излъчват по-малко възможни количества замърсители и вредни газове. Ралито насърчава шофьорите да променят навиците си на управление на автомобила, водени от стремежа за опазването на околната среда и устойчивостта на транспорта чрез използване на алтернативни горива и електроенергия.
ЕКО ралито не е състезание за „скорост". Основното изпитание, за което се отпускат точки за ФИА-класирането, е оценката на способността да се спазва предварително определения часови график за цялото състезание. Това се изразява в идеално време за преминаване на автомобилите от една контрола до друга, а освен това изпитание е и способността да се управлява автомобила през целия маршрут на ралито с постоянна зададена скорост и спазване на всички условия на състезанието. Второто изпитание е свързано с уменията автомобилът да бъде управляван през целия маршрут на ралито чрез най-добрата възможна техника за екологично управление и най-икономично разходване на гориво.