ЦИК: В предизборната кампания медиите да обозначават чрез визуален, звуков или аудио-визуален знак планени материали
Секция: БЪЛГАРИЯ
18 Октомври 2016 12:04
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
ЦИК: В предизборната кампания медиите да обозначават чрез визуален, звуков или аудио-визуален знак планени материали

/КРОСС/ Централната избирателна комисия обръща внимание на изискванията на чл. 179 от Изборния кодекс, съгласно които при провеждане на предизборната кампания в изборите за президент и вицепрезидент на републиката и информационно-разяснителната кампания за националния референдум на 6 ноември 2016 г. при излъчване, публикуване и разпространение на платени форми на отразяване на предизборната кампания, съответно информационно-разяснителната кампания, доставчиците на медийни услуги ги отделят чрез визуален, звуков или аудио-визуален знак, който съдържа надпис или звуково съобщение, че материалът е платен.

Централната избирателна комисия обръща внимание на изискванията на чл. 205 от Изборния кодекс, съгласно които, считано от деня на обнародването в „Държавен вестник" - 2 август 2016 г. на решението на Народното събрание за насрочване на изборите за президент и вицепрезидент на републиката до изборния ден, при огласяване на резултати от допитвания до общественото мнение и социологически проучвания по повод предстоящите избори за президент и вицепрезидент на републиката същите следва да съдържат и информация за възложителя на допитването или проучването, за организацията, извършила допитването или проучването и за източниците на финансирането му. В печатен или друг текстови материал информацията следва да се представя пълно и ясно в обособено поле на видно място и да заема не по-малко от 5 на сто от общата площ на материала, а в аудио- и аудио-визуални материали, излъчени по електронните медии или в представяне пред публика - веднъж в началото и веднъж в края на материала или представянето.
Лицата, които провеждат допитване до общественото мнение или социологически проучвания и/или огласяват резултати от тях, не може да се позовават на служебна, търговска или друга защитена от закон тайна, за да не представят информация за възложителя на допитването или проучването, за организацията, извършила допитването или проучването и за източниците на финансирането му.